Start > Körkortsforum > Köra upp med trafikskola eller…

Köra upp med trafikskola eller privat?

Kakan 2024-07-14 19:43 ! Citera #
Ni som övningskört både privat och med en trafikskola, körde ni upp genom skolan eller som privatist?
Vill inte köra upp med trafikskolan för då blir det Farsta där den trafikskolan kör upp. Och jag vill gärna undvika det. Vill hellre välja själv (typ Södertälje) och då blir det som privatist. Vet inte vad jag ska välja!
Gäst 2024-07-14 22:08 ! Citera #
Jag körde upp privat då jag redan hade bokat uppkörningen innan jag drog igång rejält med körningen.
Körde lite privat men mest på körskolan då privata bilen brakade om och om igen... Vi kommer aldrig köpa Skoda igen lol, off track dock. Iallafall! Körde upp privat och det var inga problem, dom bryr sig inte om man kör privat eller inte så länge man sköter sig :) Fördelen är väl att man är mer van vid körskolebilen än den man kör upp med. Man ska kunna köra alla bilar yada yada men många är ju nervösa när man kör upp så tycker inte det är konstigt att vara orolig över vilken bil man använder :)

Jag frågade dock om dom (körskolan) trodde att jag skulle klara min uppkörning och fick svaret att om nerverna håller så borde det inte vara något större problem.
Angy 2024-07-14 22:46 ! Citera #
Jag har kört upp privat och med trafikskola. Men alla mina 4 uppkörningar har jag gjort privat alltså med Trafikverkets bilar.

Gjorde en i Järfälla, en i Farsta, en i Norrtälje och sista i Sala.

Jag var också inne på att köra med trafikskolan för att köra deras bil då jag inte gillar Trafikverkets bilar.. men kände att det skulle bli dyrare att göra det med trafikskolan och det var svårt att hitta tider så Sala blev sista alternativet för mig och tack och lov gick det bra.
Angy 2024-07-14 22:48 ! Citera #
Och vill du köra upp i Södertälje vet jag att Ekerö trafikskola har sina lektioner i Södertälje och bokar uppkörningar i Södertälje.

Deras automat bil är en Audi och väldigt lätt att köra med.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo