Start > Körkortsforum > Hur mycket får ett körkort kos…

Hur mycket får ett körkort kosta ?

Ankicki 2024-07-14 12:19 ! Citera #
Jag fick aldrig köra självständigt och inte ens mot skyltar på min trafikskola, hur ska man då kunna klara uppkörningen? Nosade endast på motorväg någon enstaka gång detta innebär inte att jag behärskar motorväg. Jag blev helt chockad när jag skulle köra motorväg på uppkörningen, denna trafikskola har dränerat mig på pengar och på energi. Borde inte samtliga trafikskolor bromsa vid ett belopp och befästa grunder ordentligt istället för att dränera folk på pengar ?
RiverOak 2024-07-14 13:49 ! Citera #
Hur lång tid det tar att lära sig är ju väldigt individuellt. Men du menar alltså att din körskola sagt att du är klar för uppkörning trots att du inte genomfört utbildningsplanen? Det låter ju inte så seriöst.
Har du pratat med dem om det?

Men ett körkort kan kosta väldigt mycket om man lär sig långsamt och inte har möjlighet att göra mängdträning privat.
Jakob 2024-07-14 16:15 ! Citera #
Det har kostat mig och runt 33 lax (Automat), har aldrig kört en bil innan så ja….kostade lite extra :)
Annkicki 2024-07-14 19:20 ! Citera #
Min fråga ör verkligen om alla trafiklärare bedriver sin verksamhet med ärligt uppsåt ? När de sitter och skrattar när man kör ( åt de misstag jag har gjort så börjar jag iallafall fundera
RiverOak 2024-07-14 19:27 ! Citera #
Annkicki 2024-07-14
Min fråga ör verkligen om alla trafiklärare bedriver sin verksamhet med ärligt uppsåt ? När de sitter och skrattar när man kör ( åt de misstag jag har gjort så börjar jag iallafall fundera
Nä, som inom alla branscher finns det ju tyvärr oseriösa aktörer.
Att skratta åt en elev är ju inte ok. För det är inte så att hen försöker avdramatisera och lätta upp stämningen?
Det är nog värt att uppsöka en annan körskola för att se skillnaden.

Jag har inte kört så mycket med körskola, bara gjort ett par fejkuppkörningar med två olika skolor för att kolla att jag var redo att köra upp och finjustera lite. Men min erfarenhet har bara varit positiv. Seriösa och skickliga pedagoger som behandlat mig respektfullt. Och jag vill ändå tro att det är normen. Men sen finns det som sagt rötägg också. Det är ju tråkigt om det är ett sådant du råkat ut för.
Gäst 2024-07-15 15:57 ! Citera #
Min låg på ca 25k men i början ville de inte boka halkbanan för enligt honom kunde jag ej manövrera bilen och sedan frågade en annan lärare då sa han jo visst de bara att boka.. samma gällde för att göra uppkörning eller teorin. Om jag hade lyssnat så skulle jag spenderat mycket mer än det jag spenderade. Allt handlar om att hur självsäker du känner dig när du kör bil utan anmärkning från lärarna.
RiverOak 2024-07-15 18:11 ! Citera #
Gäst 2024-07-15
Min låg på ca 25k men i början ville de inte boka halkbanan för enligt honom kunde jag ej manövrera bilen och sedan frågade en annan lärare då sa han jo visst de bara att boka.. samma gällde för att göra uppkörning eller teorin. Om jag hade lyssnat så skulle jag spenderat mycket mer än det jag spenderade. Allt handlar om att hur självsäker du känner dig när du kör bil utan anmärkning från lärarna.
Risktvåan är ju visserligen normalt att man bokar senare i utbildningen. Du kan ju också boka den på egen hand om du känner att du är redo för det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo