Start > Körkortsforum > Uppkörning i Järfälla andra fö…

Uppkörning i Järfälla andra försöket!

em 2024-07-13 23:14 ! Citera #
Jag har uppkörning på måndag i Järfälla. Jag fick underkänd på första gången pga brister att utföra rutinmässigt manövrering.
Jag är övade mycket med trafikskolan men jag känner mig väldigt nervös för provet.
Har ni tips som kan hjälpa mig att lyckas på måndag ?
Gäst 2024-07-14 23:03 ! Citera #
Jag tog körkort på det tredje försöket i Järfälla. Min godkända uppkörning var absolut inte 100 procent felfri, men det var inga allvarliga fel och inget som kunde bli farligt. Mitt tips är att inte känna att du behöver köra helt perfekt. Trots mindre misstag kan du lyckas ändå. Kanske kan få dig att sänka axlarna lite?
Lycka till!
RiverOak 2024-07-15 16:30 ! Citera #
Hur gick det för dig?
em 2024-07-15 21:55 ! Citera #
RiverOak 2024-07-15
Hur gick det för dig?
Hej!!!! Jag fick äntligen godkänt på uppkörning idag !!! Det var ju enklare än första gången och jag fick en jättetrevlig inspektör. :)
RiverOak 2024-07-15 23:12 ! Citera #
em 2024-07-15
Hej!!!! Jag fick äntligen godkänt på uppkörning idag !!! Det var ju enklare än första gången och jag fick en jättetrevlig inspektör. :)
Grymt! :) Vad glad jag blir för din skull! Tack för att du meddelade.
Lauren 2024-08-11 20:27 ! Citera #
em 2024-07-15
Grattis!!!!!! Jag har uppkörningen snart, nästa veckan med manuell bil! Kan du tipsa mig lite?
Hasse 2024-08-12 14:33 ! Citera #
Vilken inspektör fick du om jag får fråga?
em 2024-08-12 19:18 ! Citera #
Lauren 2024-08-11
Grattis!!!!!! Jag har uppkörningen snart, nästa veckan med manuell bil! Kan du tipsa mig lite?
Jag önskar dig lycka till! Ett tips jag kan ger dig är att försöka slappna av och inte stressa. Och om du har möjlighet att köra runt om Järfälla området vid Kallhäll osv då blir det ett plus och hjälper väldigt mycket att bli van med att köra i området. Tänk att i de 25min du sitter med inspektören att köra på säkert sätt, titta runtomkring dig särskilt i närheten där det finns många cyklister och fotgängare, glöm inte speglar(varje 5sek) och DÖDA VINKEL(det har gjort mig galen XD). Under både mina uppkörningar hade jag väldigt trevliga inspektörna som jag tycker att de bedömde mig på ett rättvist sätt. Annars allting kommer att gå bra. Hoppas att du lyckas!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest