Start > Körkortsforum > Uppkörning i Östersund

Uppkörning i Östersund

Jew 2024-07-02 17:56 ! Citera #
Hej!

Kuggade första uppkörningen och jag kan inte köra upp i Stockholm pga lång väntetid. Ska därför köra upp i Östersund.

Ska ta 2 körlektioner för att repetera i Östersund. Någon som har tips på bra körskola?

Någon som har erfarenhet och tips på vad man ska tänka på vid uppkörningen i Östersund?
E 2024-07-13 21:03 ! Citera #
Hej!

Ska köra upp nästa vecka — hur gick det? Hur körde ni?
Gäst 2024-07-21 13:41 ! Citera #
Inte kört upp än. Blir om några dagar.
Hej 2024-07-21 19:22 ! Citera #
Jew 2024-07-02
Hej!

Kuggade första uppkörningen och jag kan inte köra upp i Stockholm pga lång väntetid. Ska därför köra upp i Östersund.

Ska ta 2 körlektioner för att repetera i Östersund. Någon som har tips på bra körskola?

Någon som har erfarenhet och tips på vad man ska tänka på vid uppkörningen i Östersund?
Jag gjorde min uppkörning i Östersund för ungefär ett år sedan. Det gick bra och jag fick mitt körkort (var första uppkörningen).

Det som är värt att tänka på I ÖSD är att det är mycket cirkulationsplatser, så lär dig tydlighet med placering och att använda dina blinkers korrekt. Sedan så finns det motortrafikled med hastighet 100 och en eller två påfarter utan accelerationsfält och enfiligt så där gäller det att ha god uppsikt bakåt innan du ger dig ut och kommer upp i fart SNABBT.

Är även en hel del villakvarter med högerregel men inget som sticker ut som något man ska vara uppmärksam på förutom just högerregeln och placering i korsningar.

Jag fick på min uppkörning göra allt ovan, även landsväg, vänstersväng på landsväg, backa runt hörn och köra enligt anvisning sedan självklart parkering, dock valfri tillbaka på trafikverket.

Hoppas det hjälper.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor