Start > Körkortsforum > Rutt för uppkörning i Falun

Rutt för uppkörning i Falun

anonym 2024-06-23 18:27 ! Citera #
Hej!

Jag ska snart köra upp i Falun för att ta ett körkort med behörigheten B. Är det någon som har gjort uppkörning i Falun och vet vilka rutter som vanligtvis brukar användas för uppkörningen och är det något speciellt jag behlöver tänka på?

Tack på förhand!
Lola 2024-08-29 17:31 ! Citera #
Hur gick det för dig? Ska köra upp i Falun nästa fredag. Kuggad 2 ggr i Farsta/Stockholm
LS 2024-09-20 18:38 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning i Falun. De kör med stora suv:ar vilket jag inte alls var van vid. Allt var annorlunda i bilen och jag blev förvirrad och stressad redan från början. Misslyckades med att backa runt hörn för bilen var så stor att jag var rädd att jag skulle köra ned i ett dike. Därefter skulle jag parkera med den vilket också var mycket svårare än den bilen jag är van vid. Blev jättestressad över det och klarade en backparkering på tredje försöket. Blev ändå kuggad. Trots att jag under parkeringen sa att jag blev jättenervös så reagerade inte inspektören. Fick därefter feedback att jag bara skulle ha tagit ett omtag.

Tidigare samma dag hade jag backparkerat och backat runt hörn lysande.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 16:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor