Start > Körkortsforum > Uppkörning uppsala

Uppkörning uppsala

Edvin Larsson 2024-06-19 13:54 ! Citera #
Nån som har kört upp i Uppsala och kan ge lite tips och råd?
A 2024-06-23 21:32 ! Citera #
Tja!

Jag hade uppkörning i uppsala för några veckor sen, jag körde ut från trafikverket och tog sedan höger mot börje vid första rondellen. Fick göra en vänstersväng där, sen backa runt hörn precis efter en järnvägskorsning.
Därefter skulle jag följa skyltar mot E4, och slutligen mot svartbäcken. Sen körde jag in till ica tunabackar, fick göra en valfri parkering lch sedan tbx t trafikverket.

Har ocksö hört att visa brukar köra väg 272 mot ulva kvarn

Lycka till!!
Ebba 2024-06-24 23:36 ! Citera #
Hej!
Körde upp i Uppsala idag och klarade på första försöket så tänkte att jag kunde berätta lite om mitt körprov. Min provförrättare var trevlig och väldigt lugn och tydlig så det kändes tryggt. Jag fick börja med att kontrollera mönsterdjup och att däcken inte hade några skador. Sen fick jag köra ut från industriområdet och följa skyltning mot Luthagen. På vägen dit körde vi över järnvägen, tips där att verkligen sakta in och titta ordentligt innan du kör över. Fick köra i några rondeller och några högerregelskorsningar i Luthagen och sen fick jag köra ut på Luthagsesplanaden och mot Svartbäcken. Fick svänga vänster in mot Fyrishov och parkera där, antingen bredvid en bil eller mellan två bilar. Jag valde att backpackera mellan två bilar, där tog jag om en gång för att bli nöjd. Tips med parkeringen, se till att du har uppmärksamheten på vad som händer runt omkring och ta om ifall du inte är helt nöjd på första försöket. Sen fick jag köra ut på Svartbäcksgatan och följa skyltning mot väg 272. Ut på påfarten på Bärbyleden, se till att gasa upp tidigt där så du verkligen kommer upp i hastighet, sedan avfarten mot 272. Där var det en del kö så det gick väldigt lugnt framåt och sedan fick jag köra tillbaka till Trafikverket. Det var en jätteskön runda, kändes ganska okomplicerat. Tips är verkligen att ta det lugnt och var noga med avsökningen, var du tittar och att ha en rörlig blick. Håll bra koll på oskyddade trafikanter och bromsa i god tid. Jag tyckte också det var skönt att prata lite om vad jag gjorde och hur jag tänkte, men det får man göra som man känner själv. Lycka till alla ni som ska köra upp!
S 2024-07-06 09:05 ! Citera #
Jag körde upp i Uppsala i slutet av juni. Fick börja med att kolla mönsterdjup och om det var några skador på däcken. Körde sedan ut från TV, vänster i första rondellen in mot stan och skulle sedan köra mot 55:an och Strängnäs. Fick sedan göra vänstersväng in mot Rickomberga och efter det köra in mot Ekeby. Där blev det lite högerregel och sedan så fick jag parkera på en parkering vid fotbollsplanerna (bredvid en bil på vilket sätt jag själv ville). Efter det åkte jag ut mot en rondell, tog höger i den och åkte förbi kyrkogården tills en ny rondell kommer, vänster i den och förbi Ekonomikums. Vänstersväng vid trafikljusen ut på Luthagsesplanaden och sedan följa skyltarna mot E4:an. Kom ut på 55:an igen, skulle köra ut avfarten mot Svartbäcken men vända rondellen ut på 55:an igen, ta avfarten mot Librobäck och sedan tillbaka till TV. Väldigt bra instruktör, kunde småprata under tiden, lyssna på musik om man ville, kändes avslappnat. Körde upp 16.30, så det var ganska så mycket trafik, men det gick bra. Ta det lugnt och träna mycket på att köra i området kring TV (55:an, Ekeby, Luthagen, Svartbäcken, landsvägarna runtomkring)!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:29
3
I går 19:47
6
I går 18:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo