Start > Körkortsforum > Hur snabbt får man sitt körkor…

Hur snabbt får man sitt körkort?

Glader 2024-06-13 22:16 ! Citera #
Hej! Jag klarade nyligen körprovet. 8-) Hur lång tid tar det för körkortet att landa hos postombudet från det att man blivit godkänd på uppkörningen? Jag vet att det kan variera men hur lång tid tog det för er ca? Jag är från Umeå, om det kan göra någon skillnad.
RiverOak 2024-06-13 22:25 ! Citera #
Finns en tråd med exakt samma fråga lite längre ner.

https://korkortonline.se/forum/2086/
RiverOak 2024-06-13 22:25 ! Citera #
Och grattis!
Gäst 2024-06-13 23:05 ! Citera #
Tack! De flesta svaren var mellan 8-13 år gamla och de nyare från under covid så jag hoppades på att fler nya kanske skulle skriva. :)
Gäst 2024-06-16 16:33 ! Citera #
Du kommer förmodligen få den imorgon.
Det tar endast några dagar, men självklart kan det ta lite tid, så ha din tålamod för snart har du kortet :D
Björn He 2024-06-16 20:52 ! Citera #
För mig tog det cirka 2 veckor att få körkortet färdigtillverkat efter avklarat förarprov. Men man måste inte medföra sitt körkort om man har någon annan godkänd legitimation som exempelvis sitt pass eller ID-kort, och man måste ändå använda ID-kortet eller passet som tillfällig legitimation om man kör bil under den tid man ännu ej fått det så kallade körkortet. Om man stoppas av polisen för körkortskontroll så behöver man bara uppvisa passet eller ID-kortet, och så kan ju polisen kolla i körkortsregistret om man är registrerad som innehavare av godkänt körkort.
Man får tänka på att INTE köra exempelvis hästsläp eller annat tyngre släp som kräver BE-körkort eller B96-körkort, för stoppas man av polisen så kommer polisen att skriva en anmälan om olovlig körning, efter att ha noterat att man saknar så kallat utökat B-körkort men ändå kört släp som kräver sånt körkort.
Gäst 2024-06-19 09:58 ! Citera #
Nu har jag fått mitt körkort, det tog 4 vardagar inklusive dagen jag körde upp (6 dagar med helgen)! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov