Start > Körkortsforum > Tagit körkort i Järfälla/Jakob…

Tagit körkort i Järfälla/Jakobsberg!

Soligdag 2024-06-05 12:53 ! Citera #
När jag förberedde mig för att ta mitt teori-/körprov läste jag massor på körtkortonline.se. Jag måste säga att jag var extremt nervös och hade så låga förväntningar eftersom så många sa att Järfälla var omöjlig som uppkörningsplats men i slutet av maj fick jag mitt körkort på första försöket. Jag är väldigt tacksam för alla tips jag fått här och är oerhört lättad så nu vill jag se om jag kan erbjuda någon hjälp till personer som har frågor. :)
Ny 2024-06-05 14:54 ! Citera #
Hej och ett stort grattis!!! 8-)
Känner lite likadant, förbereder mig på att jag av ngn anledning kommer att bli kuggad på första när man läser att Järfälla är där flest blir kuggade.
Hur gick din rutt och vad fick du göra för ”test” innan det begav sig ut på vägarna? :)
Soligdag 2024-06-07 22:38 ! Citera #
Hej! Tack så mycket!

Gällande säkerhetskontrollen hade jag byggt upp i mitt huvud att jag skulle behöva göra en massa saker men när vi gick igenom hur uppkörningen skulle genomföras osv bad hon mig bara visa henne hur man tutar...jag var lite förvirrad men det gick bra.

När det gäller rutten är det här vad jag kunde minnas (jag var så nervös att jag har förträngt mycket av detta haha):
1.Vänster ur Trafikverket
2.Vänster vid Sibylla
3.Höger på Viksjöleden
4.Vi körde sedan höger och runt i en cirkel i en lägenhets/villa område
5.Vi körde tillbaka till Viksjögleden och vid den stora gröna rondellen skulle jag mot E18Sthlm men råkade köra fel och mot E18 Oslo. Då gav hon mig instruktioner att ta mig till Bauhaus där jag gick backa in mellan två bilar.
6.Vi lämnade jag Bauhaus och fick hitta e18 och köra mot Kallhäll
7. Sen körde vi Enköpingsvägen tillbaka till Trafikverket och så bad hon mig köra in på valfri parkeringsplats

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo