Start > Körkortsforum > Hur bli mera säker och få bätt…

Hur bli mera säker och få bättre självförtroende?

Birgitta 2024-06-02 18:05 ! Citera #
Jag hade idag en testlektion på en trafikskola. Fick höra att jag kör helt okej. Jag behöver dock bli lite mera säker och få ökat självförtroende i körningen. Förutom att ta mera körlektioner, är det någon som har bra tips eller något jag ska tänka på i fortsättningen?
Ae 2024-06-02 18:40 ! Citera #
Birgitta 2024-06-02
Jag hade idag en testlektion på en trafikskola. Fick höra att jag kör helt okej. Jag behöver dock bli lite mera säker och få ökat självförtroende i körningen. Förutom att ta mera körlektioner, är det någon som har bra tips eller något jag ska tänka på i fortsättningen?
Mycket tror jag ligger i att du ibte vill vara ett ”hinder” för övrig trafik, jag vet exakt hur du känner!
Det kommer nästan naturligt skulle jag söga, boka körtider mellan 9-11 tiden alternativt lunchtid, då får du chansen att köra med lite omringande trafik.
Tro på dig! Man ska inte vara självgod, men man ska ha självförtroende. Du kan mer än vad du tror!
Birgitta 2024-06-02 18:44 ! Citera #
Ae 2024-06-02
Mycket tror jag ligger i att du ibte vill vara ett ”hinder” för övrig trafik, jag vet exakt hur du känner!
Det kommer nästan naturligt skulle jag söga, boka körtider mellan 9-11 tiden alternativt lunchtid, då får du chansen att köra med lite omringande trafik.
Tro på dig! Man ska inte vara självgod, men man ska ha självförtroende. Du kan mer än vad du tror!
Tack för ditt snabba svar!
Ja precis jag är försiktig men liksom FÖR försiktig och det är ju inte bra. Jag ska inte vara elak i trafiken heller men mer bestämd såsom att ”nu är det lugnt att jag åker så nu kör jag”. Hade körtid idag vid 10 och det var en bra tid på en söndag så tiden var det nog inget fel på utan mer jag som måste våga mer och inte tveka i trafiken. Tack igen för ditt svar!
Ae 2024-06-02 19:05 ! Citera #
Birgitta 2024-06-02
Tack för ditt snabba svar!
Ja precis jag är försiktig men liksom FÖR försiktig och det är ju inte bra. Jag ska inte vara elak i trafiken heller men mer bestämd såsom att ”nu är det lugnt att jag åker så nu kör jag”. Hade körtid idag vid 10 och det var en bra tid på en söndag så tiden var det nog inget fel på utan mer jag som måste våga mer och inte tveka i trafiken. Tack igen för ditt svar!
Jag tänker mycket att det är en del av processen, kör på lite mindre vägar först skulle jag säga så du verkligen känner att du ”bemästrat” de små områdena innan du tar dig vidare till större.
Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor