Start > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby

Uppkörning Upplands Väsby

Mm 2024-10-30 15:37 ! Citera #
JS 2024-10-30
Jag klarade manuell uppkörningen i Väsby imorse 8-)
Det var ganska lugnt, trafiken var lugnt då körde jag upp kl.8.00. Jag klarade alla moment de bad om, Backa runt hörn, tre punkt vändning, villa område körning osv
Rutten var till en villa område nära johanneslund och sen E4 till rotebro och sen E4 sundsvall. Försök o ta det lugnt o slappna av men vara inte passiv i sökning, växling och andra viktiga saker så ordnar det sig.
Lycka till! det är värt!!
Stort grattis! Jag ska ha min på fredag kl 13.50. Ska också köra upp manuell. Är supernervös.
Mm 2024-10-30 15:43 ! Citera #
JS 2024-10-30
Jag klarade manuell uppkörningen i Väsby imorse 8-)
Det var ganska lugnt, trafiken var lugnt då körde jag upp kl.8.00. Jag klarade alla moment de bad om, Backa runt hörn, tre punkt vändning, villa område körning osv
Rutten var till en villa område nära johanneslund och sen E4 till rotebro och sen E4 sundsvall. Försök o ta det lugnt o slappna av men vara inte passiv i sökning, växling och andra viktiga saker så ordnar det sig.
Lycka till! det är värt!!
Förrsten, körde du upp i en Volvo xc40? Är kopplingen väldig känslig? Jag har kört privat i en ganska gammal bil så undrar hur jag ska förhålla mig till det.
Gäst 2024-10-30 19:35 ! Citera #
Jag körde upp i en Golf, kopplingen och växeln kändes skumt, har mest kört äldre golf
JS 2024-10-31 12:23 ! Citera #
Jag körde med skolans bil igår men jag har kört trafikverkets Volvo XC40 och den var enkel att köra, kändes nästan som en automat bil. Tänk på att du har mycket att tänka på under de 30 min och det finns ingen plats för nervösitet och att du är redo! Stort lycka till på uppkörningen
Mm 2024-10-31 17:15 ! Citera #
JS 2024-10-31
Jag körde med skolans bil igår men jag har kört trafikverkets Volvo XC40 och den var enkel att köra, kändes nästan som en automat bil. Tänk på att du har mycket att tänka på under de 30 min och det finns ingen plats för nervösitet och att du är redo! Stort lycka till på uppkörningen
Tack så mycket. Jag ska försöka hålla nervositeten i schack och fokusera på körningen. Håller tummarna att det går bra för mig imorn.
Mm 2024-11-01 15:54 ! Citera #
Klarade körprovet på första försöket(manuell) och har äntligen körkortet. Känns surrealistiskt. :D
Gäst 2024-11-01 16:51 ! Citera #
Mm 2024-11-01
Klarade körprovet på första försöket(manuell) och har äntligen körkortet. Känns surrealistiskt. :D
Wooooo, grattis!
Mm 2024-11-01 17:04 ! Citera #
Gäst 2024-11-01
Wooooo, grattis!
Tack så mycket. Känns helt sjukt. Tog aldrig några körlektioner heller. xD
Anonym I går 23:04 ! Citera #
Är det någon som har koll på vilken landsväg man kan eventuellt behöva köra på en uppkörning i Upplands Väsby. Har hört något om vänstersväng på landsväg 70 km/h, någon som har en aning om vilken landsväg det är?

Senaste foruminläggen

Rubrik
29
I går 23:04
2
I går 11:05
7
I går 03:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov