Start > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby

Uppkörning Upplands Väsby

Anonym 2024-09-18 11:25 ! Citera #
Gäst 2024-09-15
Jag uppkörde förra veckan och här är rutten jag tog (Upplands Väsby).
ibb.co/C0mh6h3
ibb.co/9bfDDSH

Är inte från upplands väsby så kan inte svara på vart exakt vi åkte osv. Hoppas det hjälper folk. Fick godkänt här. Jätte trevligt.
Fick du göra backning runt hörn, vända i korsning eller liknande?
Gäst 2024-09-18 15:37 ! Citera #
Jag körde igår o fick backa runt hörn o vända i en återvändsgränd.
Gäst 2024-09-20 12:00 ! Citera #
Gäst 2024-09-18
Jag körde igår o fick backa runt hörn o vända i en återvändsgränd.
Jag har körprovet nästa vecka i upplands Väsby, kan du skriva lite hur var det o vilken platsen kör du? 8-) :)
c4 2024-09-20 12:10 ! Citera #
https://korkortonline.se/forum/11773/#74863
gäst 2024-09-20 13:56 ! Citera #
Gäst 2024-09-20
Jag har körprovet nästa vecka i upplands Väsby, kan du skriva lite hur var det o vilken platsen kör du? 8-) :)
Yess, Började med att köra vänster när jag kom ut från trafikverket och tog sen direkt höger, o rakt fram längst den vägen väldigt länge.
Fick sen svänga höger innan nedförs backen vid kom köpcentrum, körde där tills det gick och svänga vänster. ( va basiclly en Usväng) Kom då in på en smal grisaktig väg där vi stannade till kanten och så sa inspektören att vi skulle göra tvärnitningsövning.
Forstsatte på den vägen sen, kom senare till ett tight villaområde där jag fick backa och vända.
Efter det åkte vi till dubbelrondellerna i Rotebro och körde upp på E4 mot sundsvall, tog första avfarten och sen åkte tillbaka till trafikverket och parkerade där.
Hoppas det gick o förstå någolunda :)
Gäst 2024-09-20 16:04 ! Citera #
gäst 2024-09-20
Yess, Började med att köra vänster när jag kom ut från trafikverket och tog sen direkt höger, o rakt fram längst den vägen väldigt länge.
Fick sen svänga höger innan nedförs backen vid kom köpcentrum, körde där tills det gick och svänga vänster. ( va basiclly en Usväng) Kom då in på en smal grisaktig väg där vi stannade till kanten och så sa inspektören att vi skulle göra tvärnitningsövning.
Forstsatte på den vägen sen, kom senare till ett tight villaområde där jag fick backa och vända.
Efter det åkte vi till dubbelrondellerna i Rotebro och körde upp på E4 mot sundsvall, tog första avfarten och sen åkte tillbaka till trafikverket och parkerade där.
Hoppas det gick o förstå någolunda :)
Vad är det för hastighet på den där grisaktiga vägen efter u svängen? 30 eller?
gäst 2024-09-21 08:38 ! Citera #
Gäst 2024-09-20
Vad är det för hastighet på den där grisaktiga vägen efter u svängen? 30 eller?
50, men körde i max 30, den var väldigt smal och kurvig med skymdsikt
Gäst 2024-09-23 22:35 ! Citera #
Kan någon berätta vilken säkerhetskontroll ni fick? Och vsd för parkering?
Körkort94 2024-09-24 16:42 ! Citera #
Jag hade uppkörning i Väsby. Vi körde mer eller mindre fram och tillbaka till Rotebro, med ett kort stopp i Rotebro. Motorväg båda vägarna.

Fick parkera i Rotebro på en lugn liten parkering (valfri parkering bredvid en specifik bil), jag valde att backa in då jag tänkte att backning ändå kommer komma på något sätt och då tänkte jag att då har vi checkat av det. Mitt bästa tips här är att köra motorväg fram och tillbaka mellan Väsby och rotebro så att man känner sig bekväm med det och vet hur rondellerna ser ut. Rondellerna i sig är inte svåra men tänk på att ta det lugnt när ni kör av motorvägen och lyssna på vad inspektören säger så att ni kan placera er rätt inför rondellerna.

Säkerhetskontroll blev att starta vindrutetorkare samt att spola av fram-och bakrutorna. Kollade ej modell på bilen men en Volvo iaf, en suv. Elbil. Jag hade lite problem med att förstå mig på bilen först men fick ta min tid att lära känna bilen innan vi åkte och fick även hjälp av inspektören.

Inspektören var väldigt generös och noga med att ge mig instruktioner i god tid och gav mig vid något tillfälle även instruktion om vilken fil jag skulle ligga i.

Jag kuggade på ett filbyte i rondell då jag råkade lägga mig i vänsterfil innan rondellen när jag skulle rakt fram och blev väldigt stressad av detta. När jag i rondellen skulle göra ett filbyte till högerfilen gjorde jag det enligt inspektören för tidigt och jag tog helt enkelt en för stor risk där.

För övrigt otroligt trevlig inspektör som lugnade mina nerver rejält. Fick beröm efter för det jag gjorde bra och han visade noga och förklarade vad jag gjorde fel genom att visa bilder och förklara.

Körde upp kl 13.00 och det var absolut en del trafik men ändå lugnt och gott om luckor i rondell och vid påfart till motorväg. Kan tyvärr inte ge en exakt rutt då jag aldrig kört i Väsby innan och har inte riktigt koll på exakt var vi åkte.
JS 2024-10-30 11:47 ! Citera #
Jag klarade manuell uppkörningen i Väsby imorse 8-)
Det var ganska lugnt, trafiken var lugnt då körde jag upp kl.8.00. Jag klarade alla moment de bad om, Backa runt hörn, tre punkt vändning, villa område körning osv
Rutten var till en villa område nära johanneslund och sen E4 till rotebro och sen E4 sundsvall. Försök o ta det lugnt o slappna av men vara inte passiv i sökning, växling och andra viktiga saker så ordnar det sig.
Lycka till! det är värt!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov