Start > Körkortsforum > Behövs nytt körkortstillstånd …

Behövs nytt körkortstillstånd för att övningsköra BE om man precis fått vanligt b kort?

Gäst 2024-05-31 12:19 ! Citera #
Som jag nämnde ovan så undrar jag hur det ligger till med mitt körkortstillstånd?

Där har man ju tillåtelse att köra BE (även om man inte har något körkort), tog mitt vanliga B körkort i onsdags och undrar egentligen om jag ändå får lov att köra BE (om jag har övningskörnings skyllt och giltig handledare för BE) eller försvann körkortstillståndet när jag fick godkänt på mitt B prov? Måste jag söka om på nytt och göra syntestet igen?

Ansökte om körkortstillståndet i oktober 2023, bör alltså ha kvar lite mer än 4 år på tillståndet förutsatt att det alltså inte blivit ogiltigt nu när jag har vanligt körkort? Sorry om jag är dålig på att förklara haha :lol:
Gäst 2024-05-31 17:47 ! Citera #
Bästa är väl att fråga Transportstyrelsen.
Gäst 2024-05-31 21:20 ! Citera #
Nej

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/ta-korkort/korkortstillstand/

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo