Start > Körkortsforum > Klarade teorin! tips

Klarade teorin! tips

A 2024-05-30 13:57 ! Citera #
Hej!
Idag satte jag teorin med 61/65, kändes otroligt!
Jag gick in med dålig självkänsla, och trodde jag skulle kugga då det var så mycket jag inte kom ihåg, men det gick fint!
Jag tänker att jag inte ska gatekeepa tips, då jag fått sån otrolig hjälp här.

Lägg inte tyngd på att memorera statistik, det närmsta jag kom ”statistik” var hur större chabsen var att man omkom i mörkerkörning jmf med dagskörning, och detta va den enda frågan. Där chansade jag bara haha.

Utöver det, så var det fokus på främst högerregel, utfartsregeln, vad som händer om man har ett hinder på sin sida av vägen och vem då som kör först. Och vem som väjer vid huvudled.

Sen till uppgifterna om trafikfara var det t.ex vart man ska sätta fokus om en buss stannat, om man kommer ut till en korsning och ska svänga höger och ser en cyklist närma sig en överfart, och slutligen hur man ska agera då man ser ett barn på trottoaren (handlingsberedskap).

Jag tycker överlägset att ta körkort appen täckte alla dessa områden perfekt, upplägget är otroligt likt det faktiska teoriprovet och man kommer känna igen otroligt mycket.
Nöta in slutproven där, jag gjorde totalt 80st på drygt en månad och lade fokus på det jag haft fel på.

Stort lycka till, till er som skriver teorin snart!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo