Jag körde upp idag (min andra uppkörning) och fick förvånansvärt nog godkänt
Gjorde någon enstaka miss med att kolla sidospegeln vid någon sväng tydligen, men eftersom att jag alltid kollade döda vinkeln och mitten spegeln (samt majoriteten av tiden kollade i sidospegeln) så vägde det upp det. Vidare så trodde jag att jag skulle faila pga att min backning runt ett hörn i någon skog inte var av det vackraste slaget, men är alltid viktigast att man har uppsikt överallt vilket jag hade, sen var det en riktigt smal väg så gjorde ändå så gott jag kunde utan att riskera att åka in i något/i diket. Tror inte att jag fick motorstopp men var rätt nära 1 gång när jag startade i backe, bilen hostade sig fram i några sekunder så att säga
Brukar vara relativt ”svårt” att få motorstopp i trafikverkets bilar, kan absolut hända men känns betydligt svårare än när jag kört privat i våran sketna skoda från 2009. Gäller bara att försöka hitta drag läget så fort som möjligt, helst innan du ens lämnat parkeringen där ni startar. Känns det svårt så kan man alltid gasa på lite extra.
Tror också att det är viktigt att förstå att inspektörer inte underkänner förare pga att dom stör sig på dig personligen, deras jobb är att med gott samvete kunna släppa ut folk i trafiken, och man behöver inte köra perfekt 100% av tiden men det ska vara så pass att man inte utgör en fara. Menar inte att du antydde detta i ditt inlägg, men finns en hel del personer som har svårt att svälja sin stolthet och inse att man kanske behöver träna lite lite till innan man är helt redo. Det är egentligen viktigare att man har koll på reglerna samt att man avsöker och bedömer risker snarare än att man manövrerar bilen helt perfekt men slarvar med avsökning och dylikt.