Start > Körkortsforum > Ge mig pluggtips inför teorin

Ge mig pluggtips inför teorin

Gäst 2010-09-07 23:20 ! Citera #
Vad är bästa sättet att plugga till teoriprovet?
Jag har köpt ett bokpaket med en textbok och övningsbok samt häfte med vägskyltar men känner att jag behöver öva i former som liknar själva provet. Jag har läst igenom hela teorin och börjat med övningsuppgifterna, det känns som att jag har rätt bra koll på innehållet men hur vet man att man är redo? Finns det någon del som är mer relevant och framträdande än andra och finns det någon ”skylttydar” del?

tacksam för svar :)
Audi A4 1,8T 2010-09-08 22:47 ! Citera #
Hej Madeleine. Jag skulle råda dig att plugga i boken ganska mycket samt att nöta in alla vägmärken/skyltar. Varva teori och praktik så får du se att det kommer gå bra. Exempel: Du läser om stadskörning i boken idag, gå ut i trafiken samma dag eller nästa dag och tillämpa det du har läst så kommer det sitta fast under en längre tid utan att du kommer glömma bort det, för då kopplar din hjärna automatiskt ihop dom så att när du tänker på stadskörning och reglerna kring det så kommer du automatiskt komma ihåg det i och med att du har tillämpat det i verkligheten.

Läromedel:

Bonniers Trafikskola 2009 (om möjligt, 2010) (finns frågor där med)
Teo 2009(om möjligt 2010?)
Prov på nätet.
Boken

Det var dem här jag pluggade på iallafall när jag tog körkortet.

Jag gjorde 2 prov på nätet, Transportstyrelsens gratisprov och den här på körkortonline.

Tips inför uppkörningen:

Var inte nervös, tänk positivt.

Lycka till!! :)
Alex2010 2010-09-17 23:25 ! Citera #
Hej jag är mycket glad, jag klarade teoriprovet idag. 10-09-17. 9:20 am i Göteborg-Hisingen.

Jag fick 63 av 65 det är en bra marginal tycker jag. :D

TIPS:

Plugga noga alla frågor men inte utantill utan försök att förstå innebörden.

jag köpte bonniers trafik skola 2009 och gick igenom den,samt övade jag också på frågor i trafikskolans program i alla sina faser,övade jag också här med körkortonline tills jag klarade mellan 60 & 63 på varje kategori, plus allt jag läste i körkort boken + Du & Jag i Tarfiken upplaga 28:e utgåvan. alltid den senaste.

Köp boken Du & Jag i Trafiken, läs igenom den.Boken förklarar väldigt tydligt alla begrepp som inte förklaras i körkortboken tip parkering skylter+datum tillägg och datumzone osv.
Där hittar ni också de mesta billderna som kommer upp på provet.

Nyckeln för att lyckas är att du pluggar med själ, det vill jag säga medveten om vad du gör.
Du ska inte avbrytta dina studier på dumma dumheter liksom : ringa till kompis medan du studerar eller sms:ar och pråtar med någon i närheten ta din ansvar på dej själv som person, koncentrera dej till max på vad du gör och plugga i god tid inte tills det sista minuterna eller sista dagarna.
Dem sista dagarna tar du det lugn lite gran inte mycket.

Jag har uppkörning nästa vecka och hoppas att det går lika bra som idag.
Jag är ingen nörd men fan vad jag studerade tills jag drömde om regler på nätter.
Ge inte upp mina vänner, på samma sät som ni tipsade mej innan prov vill jag också göra för er.
Tack!!!
Lycka till allihopa .
Hasta la vista Baby!!
Vaya con Dios Amigos!!
sandra k 2010-10-02 15:43 ! Citera #
Plugga tills du kan läsa den upp och ner och i och ut, då klarar du det galant. träna mer på det du känner dig osäker på ist för de du kan :P

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest