Start > Körkortsforum > Körkort gratis genom skolan?

Körkort gratis genom skolan?

alexandra 2009-02-14 13:28 ! Citera #
På gymnasiet finns det en kurs som heter trafikkunskap,hur mycket gratis får man från den förutom teori? är det inkluderat körlektioner, halkbanan eller..?
Gäst 2009-02-14 14:55 ! Citera #
Nej, den kursen är det bara teori inkluderat i.

Vissa skolor erbjuder dock eleverna gratis körkort, typ som en gratis laptop. Det verkar inte vara det din skola erbjuder, så som jag läser ditt inlägg.
Gäst 2009-03-06 19:05 ! Citera #
Nej det verkar inte så, som du beskriver det. Dock om man följer fordon programmet brukar man få tio gratis körlektioner och i vissa fall kan man få ta körkort när man är 17.
beccaj 2009-03-15 12:41 ! Citera #
På vår skola läste jag teori som en utökad kurs och skrev därför in mig på min trafikskola för mycket mindre pengar än vad det hade kostat i vanliga fall...
Bossebuse 2009-04-20 14:30 ! Citera #
Emma_A
Nej, den kursen är det bara teori inkluderat i.

Vissa skolor erbjuder dock eleverna gratis körkort, typ som en gratis laptop. Det verkar inte vara det din skola erbjuder, så som jag läser ditt inlägg.



Är det inte fordonsprogrammet som erbjuder, B och C(e) för sina elever?
Johännie 2009-04-20 15:16 ! Citera #
Min kompis valde fordonsprogrammet dels för att hon hade hört att man fick körkortet gratis. Det är väl bra i och för sig, väljer man mellan fler program kanske det väger över till fordon. Kostnaden när man tar körkort har ju en tendens att dra iväg ;)
Gäst 2009-04-21 21:32 ! Citera #
Tjenare!

På min skola Cybergymnasiet så finns det som en valbar kurs. I kursen så får du köpa alla de böcker du behöver till ett reducerat pris, minns inte riktigt exakt men runt 350kr.
Sedan så har vi en termin med teorilektioner, du kan även fråga lärarna under vardagar om precis vad som hellst rörande ämnet.
Efter att ha gjort ett internt test och fått godkänt på detta så har vi 20stycken körlektioner gratis. skulle detta inte räcka så har de egna priser för lektioner. Och sedan så har skolan tillstånd att utbilda den person som man eventuellt vill köra med privat!
Och sist så bokar skolan in dig så du får göra uppkörning och teoritest hos VV
Jerpa 2009-07-22 01:27 ! Citera #
alexandra
På gymnasiet finns det en kurs som heter trafikkunskap,hur mycket gratis får man från den förutom teori? är det inkluderat körlektioner, halkbanan eller..?


Som personer innan har påpekat så är detta bara teori. Här i Eskilstuna har vi dock en linje som heter fordon, och om man läser där så betalar skolan körkortet.
william 2020-11-29 02:52 ! Citera #
Får man b kort på viskastrand i borås om man går på fordon och transportprogrammet ???

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo