Start > Körkortsforum > Samma förarprövare 3 ggr i rad

Samma förarprövare 3 ggr i rad

Uppgiven 2024-05-14 19:56 ! Citera #
Hej har fått samma förarprövare 3 ggr i rad och blivit underkänd alla gånger. Denne inspektör är extremt petig och klagar på sådant som att jag bromsat för hårt vid ngt tillfälle (icke miljövänligt) och att jag inte gasade tillräckligt på en påfart trots att jag hade bra hastighet. Min körskollärare säger att han känner sig helt trygg att åka med mig så jag kör bra.
Trafikverket säger att förarprövarna slumpas fram. Hur kan slumpen ge dig samma inspektör 3 ggr i rad. Törs inte köra upp på samma ställe igen men är rädd att denna inspektör flyttar runt även till andra ställen. Brukar förarprövarna hålla sig inom samma län lr? Någon som vet?
Gäst 2024-05-14 21:49 ! Citera #
Hej, har inte så bra koll på detta men var någonstans körde du upp?
Uppgiven 2024-05-14 23:41 ! Citera #
Södertälje
Gäst 2024-05-16 19:58 ! Citera #
Uppgiven 2024-05-14
Södertälje
Ja man kan säga att det slumpas ut, men det är ingen tombola som snurrar två dagar innan körprovet, utan körprov öppnas upp minst 6månader i förväg och då för alla inspektörer och då tar du en av tiderna och då blir det en inspektör.

antagligen så har denne inspektör du pratar om andra arbetsuppgifter och ibland blir det ändringar i schemat, så då öppnas det upp körprov på inspektören istället, dom proven blir en ledig tid som du bokar.
Alltså samma inspektör.

Ja dom kör på olika orter, ibland över länsgränsen med.
Gäst 2024-05-16 19:59 ! Citera #
Så boka din tid längre fram och inte ”sista minuten tider” så är chansen stor att du får någon annan
Uppgiven 2024-05-17 20:36 ! Citera #
Okej det var faktiskt sista minuten tider alla gångerna så kanske därför då. Men borde kanske satsa på ett annan uppkörningsplats som inte bemannas av Södertälje.
uppgiven 2024-05-23 20:22 ! Citera #
Nu har jag körkortet!
Bokade tid i Enköping och fick en jättetrevlig förarprövare som var helt och hållet nöjd med min körning. Det är alltså mer eller mindre en slump om du får körkort eller ej. En del väljer att underkänna dig för icke relevanta saker.
Gäst 2024-05-24 08:14 ! Citera #
uppgiven 2024-05-23
Nu har jag körkortet!
Bokade tid i Enköping och fick en jättetrevlig förarprövare som var helt och hållet nöjd med min körning. Det är alltså mer eller mindre en slump om du får körkort eller ej. En del väljer att underkänna dig för icke relevanta saker.
Så det är en slump att jag har a be ce körkort, alla på första försöket?
Dra den om Rödluvan också...
Gäst 2024-05-24 20:27 ! Citera #
Vad jag menar är att det inte finns någon likabehandling när det gäller bedömningen av hur du kör och vilka smärre misstag man har överseende med. Förarprövarna är inte programmerade robotar som reagerar exakt likadant på alla moment under uppkörningen. Hade jag haft den siste förarprövaren vid min första uppkörning så hade kortet varit mitt redan då.
Du kan ju haft turen att få vettiga förarprövare alla gångerna eller så är du bara en helt perfekt förare. Många av dem jag ser i trafiken som kör mycket märkligt borde däremot inte blivit godkända. Alla dem har iofs kanske inte körkort heller. Men kort sagt grattis till alla oss som lyckats få sitt kort. Hoppas ni känner er lika glada som jag gör!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest