Start > Körkortsforum > Uppkörning Uppsala 2024

Uppkörning Uppsala 2024

Mb 2024-05-14 14:42 ! Citera #
Har uppkörning i Uppsala om ett tag, tänkte att det skulle vara bra att höra om andras upplevelser om uppkörning där. Hur var rutten och vilka moment hanns med, etc?
Namn 2024-05-22 09:36 ! Citera #
Jag körde upp där för nån dag sedan och klarade uppkörningen på första! Va de gäller rutten så började man med att åka mot e4 på väg 55 tror jag. Efter nån minut så svängde man in till en jätte stor rondell som man sedan skulle åka ut från tredje avfarten och körde en kort stund på landsväg. Svängde in till höger där de fanns en stor vändplan och körde tillbaka på samma väg tills man kom till en villaområde till höger om landsvägen och skulle där backa runt ett hörn och parkera vid en parkeringsplats som låg bredvid. Sedan körde vi ut på landsvägen och ner mot stora rondellen och skulle fortsätta mot Uppsala sjukhus, körde en stund tills inspektören sa vart jag ska börja svänga i respektive rondell och korsning. Därefter så körde vi tillbaka med väg 55 och sedan 272 tror jag tillbaka till Trafikverket och fick där göra en fickparkering. Jag tänker att om du känner dig redo så ska du inte behöva va orolig om vart ni åker men hoppas de hjälpte :)
Ett annat tips är att om du tar manuell som jag gjorde så öva verkligen in på att inte behöva kolla vilken växel du är på för man förlorar mycket tid om man kollar ner som man egentligen hade kunna använda till att avsöka miljön runt om dig!
hej 2024-05-23 19:50 ! Citera #
Hej är från stockholm och ska göra min tredje uppkörning där nästa vecka undrar om du under provet gjorde några små fel som du sjölv är medveten om men inspektören såg över typ
stockholmare 2024-06-01 00:46 ! Citera #
hej 2024-05-23
Hej är från stockholm och ska göra min tredje uppkörning där nästa vecka undrar om du under provet gjorde några små fel som du sjölv är medveten om men inspektören såg över typ
Hej! ifall det är någon som undrar var det sjukt enkelt att göra uppkörning där hade en sjukt trevlig kille som inte fastnade på massa små fel och kände inte mig nervös alls! klarade är sjukt glad och skulle rekommendera uppsala starkt!!
Aa 2024-06-02 14:37 ! Citera #
stockholmare 2024-06-01
Hej! ifall det är någon som undrar var det sjukt enkelt att göra uppkörning där hade en sjukt trevlig kille som inte fastnade på massa små fel och kände inte mig nervös alls! klarade är sjukt glad och skulle rekommendera uppsala starkt!!
Ah berätta mer!! har imorgon, minns du vart du körde?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov