Start > Körkortsforum > Testa kopplingen på uppkörning…

Testa kopplingen på uppkörningsbil?

H 2024-05-13 18:17 ! Citera #
Hejhej!
Går det bra att testa kopplingen lite innan körningen på en uppkörning, för att testa dragläget?
Jag kör en väldigt gammal bil med tung koppling, så jag tror den skiljer sig kite från moderna kopplingar idag :)
Gäst 2024-05-13 22:44 ! Citera #
H 2024-05-13
Hejhej!
Går det bra att testa kopplingen lite innan körningen på en uppkörning, för att testa dragläget?
Jag kör en väldigt gammal bil med tung koppling, så jag tror den skiljer sig kite från moderna kopplingar idag :)
Javisst, du kan ju testa den när du backar ut eller kör iväg från parkeringen?
Eller vad menar du med att testa den?
Du får ju en stund i början att känna in bilen :)
Gäst 2024-05-13 22:46 ! Citera #
H 2024-05-13
Hejhej!
Går det bra att testa kopplingen lite innan körningen på en uppkörning, för att testa dragläget?
Jag kör en väldigt gammal bil med tung koppling, så jag tror den skiljer sig kite från moderna kopplingar idag :)
Tidsmässigt så är det väldigt tight med tid, ställer du in stol och backspegel snabbt och inte har några frågor så finns det ju mer tid till att lägga på att känna in bilen :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo