Start > Körkortsforum > Mer än 60k , ingen körkort än

Mer än 60k , ingen körkort än

Gäst 2024-05-13 13:50 ! Citera #
Jag failade uppkörningen tre gånger och har bara kört genom trafikskolan. Nu behöver jag göra om teoriprovet, men jag är osäker på hur jag ska hantera uppkörningen. Jag vill inte ta fler lektioner i trafikskolan, men jag kan tänka mig att köra några lektioner privat. Jag blir väldigt nervös när jag ska uppköra och jag vet inte om jag borde göra den själv nästa gång eller med hjälp av en trafikskola. Undrar om någon har varit i samma situation och har några tips? Jag kan köra, men när jag gör uppkörningen känns det som att jag tappar bort allt jag lärt mig.
Thomas 2024-05-13 14:25 ! Citera #
Du kanske kan köra upp med stöd, typ din handledare eller någon som kan få dig att känna dig trygg.
RiverOak 2024-05-13 15:52 ! Citera #
Du får även ha med en privat handledare på uppkörningen. Så om det finns någon du känner dig trygg med som kan vara din handledare så kanske det är en tanke?
Du kan ju även försöka få hjälp med tekniker för att hantera din nervositet.
Gäst 2024-05-13 20:00 ! Citera #
Jag var på samma sits som du spenderade över 40k och kuggade 6 gånger och fick körkortet på 7de. Till slut släpper det och försök boka tid då det är lugnare trafik typ klockan 9-11 på morgonen. Tror inte du behöver ta många fler lektioner utan ta 1-2 lektioner innan uppkörning där du ber din handledare att låtsas som en uppkörning dvs rättar inte eller hjälper dig utan prata om det i slutet vad du behöver tänka på. Kolla på video som körskolorna lägger på youtube. Det låter klyschigt men det är viktigare att släppa av och köra lugnt än att fokusera på detaljer kring körkunskaper och trafikreglerna, det är mycket troligt att du är redan ganska bra på den fronten. Tror det som fick mig att släppa av var att inse pengarna som du har lagt på körkortet är mycket på en gång men under ett liv som bilägare är det ingenting i jämförelse. 60k räcker till bilförsäkring i ca 5 år. Det gör inget om du kuggar och behöver göra om uppkörningen.
RiverOak 2024-05-13 21:17 ! Citera #
Gäst 2024-05-13
Jag var på samma sits som du spenderade över 40k och kuggade 6 gånger och fick körkortet på 7de. Till slut släpper det och försök boka tid då det är lugnare trafik typ klockan 9-11 på morgonen. Tror inte du behöver ta många fler lektioner utan ta 1-2 lektioner innan uppkörning där du ber din handledare att låtsas som en uppkörning dvs rättar inte eller hjälper dig utan prata om det i slutet vad du behöver tänka på. Kolla på video som körskolorna lägger på youtube. Det låter klyschigt men det är viktigare att släppa av och köra lugnt än att fokusera på detaljer kring körkunskaper och trafikreglerna, det är mycket troligt att du är redan ganska bra på den fronten. Tror det som fick mig att släppa av var att inse pengarna som du har lagt på körkortet är mycket på en gång men under ett liv som bilägare är det ingenting i jämförelse. 60k räcker till bilförsäkring i ca 5 år. Det gör inget om du kuggar och behöver göra om uppkörningen.
Bra tips och råd!

Men du bör nog kolla efter att annat försäkringsbolag om du betalar så mycket i försäkring. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov