Start > Körkortsforum > Många statistik frågor?

Många statistik frågor?

Körkortsjagaren 2024-05-12 16:44 ! Citera #
Hej!
Jag gör just nu en massa övningsprov, och en grej jag märker är att jag inte alls har koll på statistikfrågorna. Dyker det upp många såna på teoriprovet? känns inte särskilt lönsamt att veta hur många som skadas i genomsnitt utanför tätorter
RiverOak 2024-05-12 16:54 ! Citera #
Nä jag håller med dig att det läggs onödigt mycket fokus på statistik. Det är såklart sådant som är bra att vara medveten om men det kan ju räcka med att ta upp det ett par gånger under utbildningen.
Tyvärr så finns det risk för att den typen av frågor dyker upp på teoriprovet. Så det är bra att memorera. Men du kommer också klara provet om du ser till att kunna resten tillräckligt bra.
Gäst 2024-05-12 17:03 ! Citera #
Jag fick inga statistik frågor vad jag minns, isf kanske något relaterat till män (typ vem är farligast i trafiken eller något liknande). Nästan alla frågor var bara typ ”vilken hastighet ska du ha här” ”vart ska du placera bilen i denna situation” ”vad betyder skylt kombinationen” etc
RiverOak 2024-05-12 18:30 ! Citera #
Gäst 2024-05-12
Jag fick inga statistik frågor vad jag minns, isf kanske något relaterat till män (typ vem är farligast i trafiken eller något liknande). Nästan alla frågor var bara typ ”vilken hastighet ska du ha här” ”vart ska du placera bilen i denna situation” ”vad betyder skylt kombinationen” etc
Nä det är ju omöjligt att förutspå vilka frågor som kommer. Men det kommer garanterat inte vara en stor del som är statistikfrågor. Så känner man sig säker på allt annat så kommer det inte vara några problem om ett par sådana dyker upp.
Sa 2024-06-03 22:29 ! Citera #
För mig, fick jag inga statistik frågor men det är bra och kunna dem mest viktiga

Hur många procent som dör under alkohol påverkan, hur mycket procent ser man precis framför, m.m.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov