Start > Körkortsforum > Ta körkort appen?

Ta körkort appen?

H 2024-05-10 13:18 ! Citera #
Hejhej!
Använt ta körkort appen ett tag nu, och mina teoriprov får mellan 58-64 där. Dvs godkänt med marginal.
När jag testar andra sidor får jag knappt godkänt, då frågorna är otroligt annorlunda formulerade.
Till min fråga, brukar teorin vara lik appen. Har teori om 5 dagar, bör jag byta tid o plugga lite mer kanske?
Gäst 2024-05-10 13:35 ! Citera #
Skulle rekommendera att köra flera appar. Lätt att man blir expert de specifika som finns i den appen man har kört mest med. Och då blir det mer memorering än djupinlärning.
Gäst 2024-05-10 13:35 ! Citera #
Jag använde ”Ta körkort” som min huvudapp för att plugga, men jag såg till att få 100% rätt konsekvent upprepade gånger på provet i appen innan jag kände mig nöjd. MEN jag gjorde också alla andra tester som jag hittade och jag är väldigt tacksam för det.
STR har tex två dygns demoperiod som jag utnyttjade precis innan provet och där fick jag till mig mycket som jag hade missat i ”Ta körkort”. Hade jag bara använt ”Ta körkort” så hade det funnits risk att jag inte klarat det riktiga provet med tanke på vilka frågor jag fick där.

Det beror ju väldigt mycket på vilka frågor du får på teoriprovet känner jag. Jag fick frågor som inte hade tagits upp i något av läromedlen jag läst och då fick jag förlita mig på logik och sunt förnuft. Dvs, förståelse och djupinlärning är viktigt. Övar man bara med en app så finns det risk att man bara lär sig att svara rätt på de frågorna och då blir det svårt när man ställs inför en fråga som är presenterad på ett helt annat sätt.

Har du gott om tid att plugga de närmsta dagarna så känns det onödigt att boka om provet tycker jag. Det är bara att köra hårt. Men har du mycket annat på ditt fat så kan det vara en idé att skjuta fram det.
Du kan ha tur att få frågor som du övat mycket på och klara dig, men det kan också bli som i mitt fall och då kommer du vara tacksam att du lade lite mer tid på att plugga med olika källor istället för att behöva ta om provet.
lisa sarén 2024-05-10 14:22 ! Citera #
Körkort för atv
Gäst 2024-05-10 23:20 ! Citera #
Jag använder 80% på Ta körkort appen och 20% Elevcentralen. Dock läste jag boken 1 gång väldigt snabbt och kollade på youtube då o då. Fick 61/65 första gången.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 00:49
6
I går 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor