Jag har kört upp hos trafikverket 2 ggr. Första gång fick jag en lyxig Volvo med 360 kamera, dödavinkelsvarnare, fil-assistans, digitala skyltar på skärmen, parkeringsensor, regnsensor, elfällbara speglar som riktar ned när man backa m.m.. Andra gången fick jag en gammal diesel bil utan någon som helst teknik utrustning förutom en backkamera som inspektören stänger av. Nu kuggade jag båda gången utan att ha något som helst att göra att jag var beroende av tekniken men att inte vara mentalt förberedd på att inte få använda hjälpmedel gjorde mig skit nervös. Är det inte jävligt orättvist att det inte finns någon standard på vilka teknikutrustning man få ha på provet? Tänk om 2 olika elever får göra matteprov med en Texas Instrument grafräknare medans den andra får bara använda huvudräkning?
Finns så mycket saker som man skulle kunna bli kuggad för men tack vare de där hjälpmedlen ändå klara sig som om man glömmer hastighetskyltar, dålig backning, dålig fil-placering, inte ha koll på döda vinklar osv...