Start > Körkortsforum > Körkortstillstånd efter grov r…

Körkortstillstånd efter grov rattfylla

Kerstin1337 2024-04-27 19:02 ! Citera #
Jag har tidigare mist körkortet för cirka 7-8 år sedan pga grov drog-rattfylla, och har nu ansökt om körkortstillstånd där jag fått komplettera ansökan som vanligt med synintyg.

För typ 1-2 år sedan så jag ansökte om körkortstillstånd och kompletterade ansökan med synintyg, då fick jag information om att jag även måste komplettera med ett läkarutlåtande via ett besök hos en vårdcentral/läkare som hanterar sådana ärenden kring missbruk, innan man kan få ett beslut.

Den här gången när jag ansökte om körkortstillstånd och kompletterade med synintyg så fick jag ett beviljat beslut om körkortstillstånd, medan jag väntar på min besökstid hos vårdcentralen.

Är det någon preskriberingstid på grov rattfylla och körkortstillstånd, eller varför blev mitt körkortstillstånd beviljat utan att behöva komplettera med ett utlåtande från en läkare? Eller kommer detta att vara ett farthinder för mig i framtiden? (Pun intended)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest