Start > Körkortsforum > Klarad uppkörning Sollentuna

Klarad uppkörning Sollentuna

Gubben 2024-04-24 16:55 ! Citera #
Hej, jag gjorde min uppkörning i Sollentuna denna vecka och fick godkänt. Jag tänkte berätta för er som ska ha uppkörning där vilken rutt jag tog. Jag fick köra en golf 6-växlad. Den va extremt känslig och hade inte något varvtal på instrumentpanelen vilket jag blev helt chokad av. Även vid säkerhetskontrollen frågade jag hur man satte på vindrutetorkarna och det sa hon fick bli min säkerhetskontroll. Jag körde runt 11 tiden och det va lite trafik ute så rekommenderar verkligen runt den tiden.

Men jag körde ut från trafikverket och fick svänga vänster där hon berättade att det var en 30 väg. Sedan fick jag svänga höger mot rondellerna. I båda rondellerna skulle jag köra rakt fram. Jag fortsatte att köra rakt fram tills jag kom till en liten rondell och även här körde jag rakt. (Jag körde alltså hela vägen Sollentunavägen). När jag kom fram till Norrvikenleden bad hon mig svänga höger. Jag fortsatte köra rakt fram även här tills hon bad mig svänga vänster in till Sollentuna kyrka där jag fick backa runt hörn. När jag skulle köra ut bad hon mig att ta vänster och jag fick följa skyltar mot E4 Stockholm. Nu kom jag fram till två knasiga rondellen i Rotebro. Jag fick fortsätta att ta mot E4 Stockholm och kom till E4. Hon bad mig sedan svänga av vid Danderyd. Jag följde skyltar mot Danderyd tills jag kunde se skyltar mot Sollentuna C och vips så svängde jag vänster och var framme i trafikverket igen. Fick göra en framparkering och det var det. :)

Vet denna beskrivning kan vara lite skev men det är bara att fråga om något är otydligt

Har även hört att man ska stänga ned trafikverket i Sollentuna och flytta till Upplands Väsby istället och att man redan nu kan boka uppkörning där.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo