Start > Körkortsforum > Farsta uppkörning

Farsta uppkörning

Angie 2024-04-24 08:41 ! Citera #
Min uppkörning i Farsta började inte bra. Direkt när jag startade och kom till motorvägen hade jag en bra lucka och skulle köra in. MEN kör läraren tog över ratten och gjorde ett ingripande. Jag hade koll på läget, men han blev orolig. Redan där fattade jag att jag skulle bli kuggad.

Ändå körde jag runt där i 25-30 minuter tills vi kom tillbaka till Trafikverket och jag fick mitt resultat.
Jag har läst här i forumet att fler varit med om liknande händelser i just Farsta.

Ni som kuggat i Farsta, vart hade ni nästa uppkörning och hur gick den ?
Späcka 2024-04-24 11:13 ! Citera #
Hej, fick du reda på exakt vad du skulle ha gjort fel vid motovägen?
Angie 2024-04-24 12:13 ! Citera #
Späcka 2024-04-24
Hej, fick du reda på exakt vad du skulle ha gjort fel vid motovägen?
Han sa du är alldeles för nära bilen framför. Men det var jag inte. Han gav mig inte ens en chans att komma upp själv på motorvägen innan han snabbt tog tag i ratten.
Gäst 2024-04-24 13:48 ! Citera #
Angie 2024-04-24
Han sa du är alldeles för nära bilen framför. Men det var jag inte. Han gav mig inte ens en chans att komma upp själv på motorvägen innan han snabbt tog tag i ratten.
Kanske var så att du var inte nära nära men inspektören tog tag.

Ett bra exempel: Om det är en 90km/h väg så ska de vara minst 90m ifrån eller räkna med 3sek regeln.

Nästa uppkörning kommer du att klara!
Gäst 2024-04-24 19:44 ! Citera #
Klarade min uppkörning i Farsta idag, andra gången jag kör upp där. Så fortsätt kämpa!
Angie 2024-04-24 21:04 ! Citera #
Gäst 2024-04-24
Klarade min uppkörning i Farsta idag, andra gången jag kör upp där. Så fortsätt kämpa!
Grattis !
Kommer aldrig någonsin köra upp i Farsta igen. Jag var dum som ens försökte med Farsta. Farsta har så dåligt rykte och jag förstår verkligen varför. Men kul att du klarade det :)
Gäst 2024-04-25 10:36 ! Citera #
Angie 2024-04-24
Han sa du är alldeles för nära bilen framför. Men det var jag inte. Han gav mig inte ens en chans att komma upp själv på motorvägen innan han snabbt tog tag i ratten.
Surt! Men det går bättre nästa gång

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov