Idag tog jag körkortet på mitt 4:e försök i Järfälla för tack vare en kvinnlig inspektör som kunde lugna ner min nervositet med sin bemötande, jag är väldigt tacksam för det; berättade ett vänligt sätt hur provet skulle gå till och instruerade mig ett tydligt sätt vart skulle jag köra men hon var hård med sin bedömning. Jag har inte övat så jätte mycket från 1a till 4e gången.
En av inspektören i två tidigare tillfälle (en och samma) satt tyst och såg arrogant ut och att gav fel mål som inte fanns på vägskylten och jag fick fråga om vart jag skulle eftersom jag hade tränat de vägen väl och hen var trött och gäspade mycket under körningen troligen pga fastemånad, som ni vet. I en rundel bromsar hen för ett höger sväng som jag bedömde att det var riskfritt att köra men hen tyckte inte det. Jag blev kuggad för det.
Mitt slutsats är att du skall kunna köra bilen ett säkert sätt och du skall ha tur med en inspektör som vill väl att du ska klara provet.
Rekommenderar inte Farsta överhuvudtaget, där finns några ställen som är dålig hastighets skyltat och dit tar inspektören dig med målet att kugga men klarar du att hantera det, blir du kanske godkänd.
Rekommenderar Järfälla om du har tur med de vänliga inspektörer som kan minska dit nervositet som orsakar att du gör mer fel.
Lycka till med uppkörningen.