Start > Körkortsforum > Intensivkurs.

Intensivkurs.

sncr 2010-09-06 02:28 ! Citera #
Hejsan. Jag tänkte fråga er lite kort om detta. Jag är en väldigt lat kille, och jag behöver ta körkortet snabbt. Orkar inte med 2-3 körlektioner per vecka , teori eller nåt sånt.

Jag vill göra klart allting så snabbt som möjligt och ta körkortet på snabbaste vis. Hur är intensivkursen egentligen? Kan jag ta körkortet på 2 månader om jag går den?

Lite info om just ’’intensivkursen’’ vore väldigt soft.
Gäst 2010-09-07 22:37 ! Citera #
Jag har inte gått intensivkurs, men tror att du måste lägga ner en hel del energi på körning och teori iallafall. Intensivkurs är som sagt intensiv, men du måste ju ändå göra grovjobbet själv, liksom.
Om du är lat och vill ha körkort snabbt, så rekommenderar jag dig att fort som attan hitta någon att övningsköra privat med så du kan grundläggande manövrering osv när du kommer till kursen, samt börjar läsa teori alt köper datatester och börjar plugga redan nu! För det är en hel del du måste kunna innan körkortet är ditt.
RIKTAD 2010-09-24 14:18 ! Citera #
Du får gå ner till körskolan som du vill börja på och be dom ta fram en rimlig prisplan åt dig, du behöver inte övningsköra med bilskola om du kör privat eller redan kan köra men då är det svårare på uppkörningen. Teorin och halkbana är ett måste. Kan inte gå på så dyrt.. Teorin kanske runt 200, halkbana runt 300-400 och Uppkörning 300-500.
Gäst 2010-09-26 17:48 ! Citera #
Om du inte har kört något innan kanske 2 månader blir lite tajt med tanke på att du måste läsa teori. Men är du ett läshuvud eller kan teorin hyffsat redan nu bör det väl fungera. Som ansoma sa så bör du nog övningsköra privat först, inte mycket, men så du vet vart allting sitter, onödigt att slösa tid på det under ”betalda former”.
robbo 2010-09-27 18:54 ! Citera #
Jag går intensivkurs just nu och det är minst sagt intensivt, vi har redan nu bokat teori- och körprovet och jag började på körskolan så sent som den 13/9 så det går verkligen snabbt när man väl börjar. Det viktigaste skulle jag nog säga är att du kör hemma innan du åker till intensivkursen för annars kommer det nog vara svårt att hinna med och ta in allt. Kopplingen och dragläget och allt vad det är bör man har lite koll på när man kommer dit helt enkelt för annars kommer dina körlektioner bara läggas på sånt och det är grymt onödigt. I övrigt rekommenderar jag intensivkurs, jag var i ungefär samma sits som dig, ville bara bli klar med körkortet och hade en viss tidspress. Nästa vecka skriver jag teoriprovet!
sandra k 2010-10-02 15:22 ! Citera #
Jag tycker intensiv kurser är slöseri med pengar, det verkar så oseriöst på nå vis :?
sandra k 2010-10-02 15:35 ! Citera #
Gör det inte tycker jag, det är öseriöst och slöseri på mycket pengar. man kan inte lära sig från grunden att köre på en vecka eller två liksom
Gäst 2010-11-14 17:20 ! Citera #
Jag funderade på om man skulle ta intensivkurs, men det är så fruktansvärt dyrt. Kom överens med min pappa att jag istället ska köra intensivt med honom i några veckor. Förvisso absolut inte samma sak men jag lär mig och sparar 15 000-25 000. Hur gör ni?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov