Precis, att bara öva rutter kan ge mer skada en nytta då de kan bli förvirrande om man får en helt annan rutt. Bättre och bli expert på planeringen läsa skyltar osv så man kan hantera allt. Det som kan vara värt är mer är att tex se om de finns några konkreta fällor i uppkörnings området. Jag själv blev varnad av en polare som kuggade pga av någon heldragen linje efter någon rondell vid stäket som kan va svår å se då heldragna linjer brukar vara rätt ovanligt efter en rondell. Av mina 3 uppkörningar järfälla, sollentuna , södertälje, tyckte jag absolut att järfälla va krångligast. Mkt kurviga påfarter, stora rondeller, mindre konstiga rondeller osv. Men vissa får svin lätta rutter också, men bra att vara förberedd på det värsta
I sthlm generellt behöver man va jääääkligt redo och nästan köra felfritt för lyckas. Vet tex personer som inte är jätte duktiga som fått avbryta sin uppkörning i sthlm och tagit kortet typ veckan efter i Norrland osv.