Start > Körkortsforum > Uppkörning Järfälla

Uppkörning Järfälla

Angie 2024-04-17 21:24 ! Citera #
Uppkörning på måndag i Järfälla.
Nervös ! Ska köra igenom området hela helgen.
Någon som kört upp där senaste tiden ?
Hur gick det ?
Vad har dom för automat bil ?
Vilken tid körde ni ?
Gäst 2024-04-18 17:01 ! Citera #
Viken tid har du på måndag? jag ska köra på måndag ochså 8-)
snälltjej 2024-04-18 20:14 ! Citera #
Omg har också men i sollentuna på måndag
Angie 2024-04-18 21:07 ! Citera #
Klockan 8 har jag. Vilken tid har du ? Lycka till för er båda ! Hoppas vi alla klarar det !
Gäst 2024-04-20 19:58 ! Citera #
Jag har kl 14:45 lycka till :) :)
Gäst 2024-04-24 02:58 ! Citera #
Hur gick det??
Angie 2024-04-24 08:29 ! Citera #
Kuggade Järfälla i Måndags. Körde om en lastbil på motorvägen och kom upp i för hög hastighet som jag blev kuggad på. Missade en höger regel precis innan trafik verket. Och enligt henne körde jag för nära väjningsplikt i rondellerna.

Hade ny uppkörning i Farsta precis. Kuggade den med. Kör läraren gjorde ett ingripande med ratten på motorvägen. Jag hade en bra lucka på motorvägen men enligt honom var det för nära den bilen framför så han ingrep. Redan där fattade jag att okej han kommer kugga mig.

Hur gick det för dig ?
Gäst 2024-04-25 11:04 ! Citera #
Det är ledsamt att höra. Jag misslyckades också med Järfälla på måndagen, och anledningen var att jag sänkte hastigheten på landsvägen när jag närmade mig övergången.

Ge aldrig upp och försök igen och igen
Madam T 2024-04-26 21:26 ! Citera #
Oh har uppkörning måndag Järfälla, har en dubbel lektion innan med körskolan hoppas jag ej missar något! Men ser kaos ut på parkering vid Trafikverket hur var din rutt och vad tyckte du i övrigt kämpa på med körkortet snart har vi alla det
Angie 2024-04-27 06:49 ! Citera #
Madam T 2024-04-26
Oh har uppkörning måndag Järfälla, har en dubbel lektion innan med körskolan hoppas jag ej missar något! Men ser kaos ut på parkering vid Trafikverket hur var din rutt och vad tyckte du i övrigt kämpa på med körkortet snart har vi alla det
Inga problem att köra ut från parkeringen i Järfälla.

Tog vänster från Trafikverket. Körde runt lite i området, kan inte Järfälla så vet inte vad det är för adresser och minns inte riktigt. Men vi körde lite på småvägar tills vi kom upp till motorvägen som leder till stäket tror jag? Det var på motorvägen jag tabbade mig när jag körde om lastbilen i alldeles för hög fart där det bara var 100

När man nästan är tillbaka vid Trafikverket åker man förbi en korsning. Det finns typ som en backe på höger sida. Där är det högerregeln ! Men den tillämpade jag inte..

Tänk på att det är högerregeln på många ställen i Järfälla. Gör ingen dum omkörning på motorvägen. Och stanna i god tid innan väjningsplikt vid tex rondeller, för det gnällde dom på i Järfälla också.

Rutten var egentligen jätte enkel, det var bara jag som var nervös och gjorde bort mig.
Jag ger upp Stockholms trafiken nu. Ska göra uppkörning i Norrtälje nästa vecka.

Lycka till i Järfälla :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo