Oh har uppkörning måndag Järfälla, har en dubbel lektion innan med körskolan hoppas jag ej missar något! Men ser kaos ut på parkering vid Trafikverket hur var din rutt och vad tyckte du i övrigt kämpa på med körkortet snart har vi alla det
Inga problem att köra ut från parkeringen i Järfälla.
Tog vänster från Trafikverket. Körde runt lite i området, kan inte Järfälla så vet inte vad det är för adresser och minns inte riktigt. Men vi körde lite på småvägar tills vi kom upp till motorvägen som leder till stäket tror jag? Det var på motorvägen jag tabbade mig när jag körde om lastbilen i alldeles för hög fart där det bara var 100
När man nästan är tillbaka vid Trafikverket åker man förbi en korsning. Det finns typ som en backe på höger sida. Där är det högerregeln ! Men den tillämpade jag inte..
Tänk på att det är högerregeln på många ställen i Järfälla. Gör ingen dum omkörning på motorvägen. Och stanna i god tid innan väjningsplikt vid tex rondeller, för det gnällde dom på i Järfälla också.
Rutten var egentligen jätte enkel, det var bara jag som var nervös och gjorde bort mig.
Jag ger upp Stockholms trafiken nu. Ska göra uppkörning i Norrtälje nästa vecka.
Lycka till i Järfälla