Start > Körkortsforum > Hur mycket pengar har ni spend…

Hur mycket pengar har ni spenderat på körkortet?

Gäst 2024-04-09 22:14 ! Citera #
Jag har spenderat runt 40k utan att vara ens nära. Senaste gången kuggade jag och inspektören sa att jag var långtifrån nära. Måste ge upp nu innan jag hamna på kronofogden :cry:
- 2024-04-09 23:18 ! Citera #
Också runt 40 k, har kört upp flera gånger kuggat gång på gång. Behövt göra om risk ettan och risk tvåan, teorin med då den hann gå ut. Kört privat och kört på körskola, hos flera olika. Nu senast intensivkurs, kuggade den uppkörningen som körskolan bokade.
H 2024-04-10 09:17 ! Citera #
Tror jag la totalt 9.000 inkl. Handledarutbildningen.
Gäst 2024-04-10 20:54 ! Citera #
H 2024-04-10
Tror jag la totalt 9.000 inkl. Handledarutbildningen.
Tog du körkortet?
H 2024-04-11 07:52 ! Citera #
Gäst 2024-04-10
Tog du körkortet?
Ja, 59 på teorin och inga anmärkningar överhuvudtaget på uppkörningen.
. 2024-04-13 17:59 ! Citera #
Runt 10000kr.
Det som definitivt är dyrast är risk 2 och alla körlektioner.
Hade nog inte behövt ta så många körlektioner som jag gjorde, men det var trots allt en trygghetskänsla att känna att ALLT satt perfekt innan det var dags för uppkörning. Man går in med en helt annan inställning då.

Jag och min lärare tog exempelvis en lektion till att bara träna på att backpackera och fickparkera, man hade kunnat vara ”snål” och träna på sådant hemma bara istället.

Överlag så får man räkna med att körkortet kostar runt 10-15000kr. Men finns ju de som kommer undan billig och tvärtom.

Beror helt på vart man börjar någonstans, hade mycket vana av moped och mopedbil så det gick snabbt.
Gäst 2024-04-14 05:32 ! Citera #
Ca 25 000kr. Hade ingen möjlighet att köra privat, så det blev trafikskola istället.
Gäst 2024-04-14 19:41 ! Citera #
Ca 20.000 kr.
Har a be ce.
Tog allt privat.
Gäst 2024-04-14 21:17 ! Citera #
Spenderade runt 20k

Kunde inte köra privat så tog många många lektioner på trafikskolan.


Skulle varit 18k men efter att ha klarat teori på första försöket, tyckte jag att jag var redo för uppkörningen och det tyckte min trafiklärare också. Några dagar uppkörningen tog min trafiklärare semester vilket betyder att jag fick ta någon annan trafiklärare som jag inte kände igen.

Iaf, kuggade på första försöket även om jag tyckte att jag körde jätte bra, men det tyckte inte instruktören :|

Den här nya trafikläraren sa att jag måste ta 5-10 mer lektioner för att han ska vara säker på att jag inte kuggar för han brydde sig sååå mycket om någon statistik like bro what?

Han var helt ute och cyklade om han trodde jag skulle betala för 10 mer lektioner :lol:

Bokade in körprovet privat 2 dagar senare och tog körkortet.
Gäst 2024-04-14 21:19 ! Citera #
Gäst 2024-04-14
Spenderade runt 20k

Kunde inte köra privat så tog många många lektioner på trafikskolan.


Skulle varit 18k men efter att ha klarat teori på första försöket, tyckte jag att jag var redo för uppkörningen och det tyckte min trafiklärare också. Några dagar uppkörningen tog min trafiklärare semester vilket betyder att jag fick ta någon annan trafiklärare som jag inte kände igen.

Iaf, kuggade på första försöket även om jag tyckte att jag körde jätte bra, men det tyckte inte instruktören :|

Den här nya trafikläraren sa att jag måste ta 5-10 mer lektioner för att han ska vara säker på att jag inte kuggar för han brydde sig sååå mycket om någon statistik like bro what?

Han var helt ute och cyklade om han trodde jag skulle betala för 10 mer lektioner :lol:

Bokade in körprovet privat 2 dagar senare och tog körkortet.
Några dagar innan uppkörningen*

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 19:03
1
I dag 18:28
2
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor