Start > Körkortsforum > Vad är det som jag behöver trä…

Vad är det som jag behöver träna upp här?

Gäst 2024-04-06 09:00 ! Citera #
Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Detta får konsekvenser på:

Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Visa god uppmärksamhet
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

Trafikregler
Din körning visar brister i att:
Tillämpa de regler som gäller för körning med fordon

Manövrering
Din körning visar brister i att:
Uppvisa en rutinmässig manövrering

Varför är grundorsaken så vag? Allt jag gjorde var nästan missade en väjningsplikt pga nervositet och körde lite över hastighetsbegränsningen då och då på landsväg, igen pga nervositet som gör att jag tappade fokuset.
Gäst 2024-04-06 12:00 ! Citera #
Finns klipp på Youtube från kördkolor som förklarar kategorierna mer genomgående och vad man behöver träna på vid varje del som underkänts. Tex Sunne Trafikskola.
Gäst 2024-04-06 17:42 ! Citera #
Gäst 2024-04-06
Finns klipp på Youtube från kördkolor som förklarar kategorierna mer genomgående och vad man behöver träna på vid varje del som underkänts. Tex Sunne Trafikskola.
Han på Sunne är duktig men jag klarar inte av att lyssna på hans röst och dialekt. Han uttalar Centrum som ”Sandtrum” till exempel.
Gäst 2024-04-06 17:54 ! Citera #
Gäst 2024-04-06
Han på Sunne är duktig men jag klarar inte av att lyssna på hans röst och dialekt. Han uttalar Centrum som ”Sandtrum” till exempel.
Haha, fattar lite vad du menar. Finns en annan kanal på Youtube som jag själv inte klarar av att titta på då personen slänger in ”vettu” i var och varannan mening :lol:
Sjölva kanalen verkade väldigt bra, men kan inte fokusera när man lyckas slänga in ca 200 ”vettu” per minut ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:00
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo