Start > Körkortsforum > Uppkörning Eskilstuna 5 April

Uppkörning Eskilstuna 5 April

Ceron 2024-04-04 13:10 ! Citera #
Hejsan,

Jag ska köra upp i Eskilstuna imorgon kl 14:45 och undrar ifall någon har några tips och råd att ge?
Skulle uppskatta väldigt mycket om tips att tänka på eller ha i åtanke!

Mvh,
Ceron

Om mig:
Har haft flera körlektioner i Stockholm samt övningskört i flera månader. Har försökt att köra upp i Farsta och blivit kuggad båda gångerna. Första försöket fick jag massor av fel, andra försöket gjorde jag två fel, saktade inte in vid en skymd korsning samt dålig uppsikt i rondell.
Gäst 2024-04-04 13:32 ! Citera #
Finns videos på youtube där någon körde en av rutterna som används (tror jag) vid uppkörning i Eskilstuna.
Har inte kört där själv, men hade min introduktionsutbildning där och jag minns något om att det finns en gata som majoriteten kör för fort igenom och att många kuggar där. Kommer inte ihåg specifikt vad det var för gata, eller dess hastighet och lagar, men jag gissar väl på att det kanske var ett gångfartsområde? Tror det var nära en polisstation, men jag är inte helt hundra på det heller.
Antar att mitt råd är att kolla noga när du kör i staden, eftersom det finns någon gata där som många tydligen kuggar på genom att köra för fort.

Sorry om det inte var speciellt hjälpsamt ^^’

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov