Start > Körkortsforum > Kuggat 100 gånger

Kuggat 100 gånger

- 2024-04-02 20:45 ! Citera #
Hej, jag kuggade uppkörningen idag för typ 7-8e gången och skulle behöva tips. Jag körde upp via en trafikskola den här gången, men det gick ändå åt helvete. Har kört upp som privatist tidigare och det var förra året som jag verkligen försökte ta körkortet då jag ville passa på innan både min riskettan och risktvåan gick ut vid årsskiftet. Tänkte nytt år nya tag, eftersom allt hann gå ut så jag fick för mig att boka en intensivkurs på en körskola i en mindre stad som jag hört mycket bra om. Jag har kört på körskolor tidigare och det känns som att dem endast mjölkar en på pengar men jag känner mig nöjd och jag tycker att jag utvecklats enormt som förare på kort tid. Körskolläraren tyckte att jag var redo att köra upp och jag körde en uppvärmningslektion idag innan uppkörningen. Allt går bra när jag kör annars men så fort jag har uppkörning går det dåligt. Det finns inget speciellt som jag känner mig osäker på men under uppkörningen får jag panik varje gång. Idag klanta jag till det rejält när jag skulle backa runt hörnet, så det var den största orsaken till att jag blev kuggad och för att han tyckte jag väntade för länge med att åka i en korsning där jag hade väjningsplikt. Det står även att ingripande har förekommit och han har inte ingripit? Inte muntligt eller tagit tag i ratten, lagt foten på bromsen så jag förstår inte riktigt? Enda sen jag fick ingripande på min andra uppkörning någonsin så har jag fått det på varje därefter. Det var när jag körde upp i Farsta, det känns som att jag ser ett mönster. Idag förstår jag själv varför jag blev kuggad pga dåliga backningen.. men andra gånger har jag inte förstått och det känns som att dom blir hårdare och hårdare med en desto fler gånger man kör upp. Vid ett tillfälle var en praktikant med i bilen och då vart provförrättaren otroligt stressad så hon tryckte ner foten på bromsen när bilen stod stilla? Så då blev jag automatiskt kuggad. Det var när jag skulle svänga vänster ut på påfarten i Västerås. Det är det sjukaste jag varit med om, vi började tjafsa om det. Jag tycker att dem är otroligt snabba med att ingripa, lite löjligt faktiskt. Det är helt sjukt. Jag vet inte om jag vågar köra upp igen, jag tappar självförtroendet helt efter varje uppkörning. Så mycket pengar i sjön också jag ger upp snart men behöver verkligen körkort.

Så min fråga är nu, hur behåller jag lugnet under uppkörningen? Vilka är dom enklaste städerna att köra upp i? Tycker ni att dem blir hårdare och hårdare desto fler gånger man kuggat? Någon som också haft det kämpigt med körkortet, dvs ingripande gång på gång och tillslut klarat? Jag börjar verkligen tappa hoppet och livslusten för den delen :(
Ta det lugn 2024-04-04 18:07 ! Citera #
Tar det lugn, och känn dig bekväm i situationen. Lycka till.
Gäst 2024-04-04 23:38 ! Citera #
Kuggade här också några gånger..

Anledning att jag blev nervös och stressad under uppkörning för jag har diagnos så tappar lätt koncentration. :(

Helt ärligt, blir alltid lugnare i körlektioner och privat övningskör men det är bara uppkörning som gör mig mycket stressad och nervös.
Björn He 2024-04-05 01:26 ! Citera #
Lite överdrivet att säga ”kuggat hundra gånger” bara för att man kuggats på uppkörningen upprepade gånger. Jag vet inte hur ofta uppkörningselever kuggas relativt ofta, men jag tror den eller de som har rekordet för sämst resultat på förarprovet är någon man som ska ha klarat uppkörningen på kanske tjugonde försöket; de som kört upp så många gånger kan helt eller delvis utnyttjat förarprovet som körlektion, istället för att ta körlektioner hos trafikskola innan körprovet, och det tycker jag är ganska rättshaveristiskt beteende, är det kanske i syfte att visa att det är fel att kugga uppkörningselever? Själv tycker jag det är lite fel att kugga uppkörningselever, att av någon orsak underkänna och neka en uppkörningselev körkort gör i många fall inte jättemycket nytta, utan snarare mer onytta.
- 2024-04-05 01:36 ! Citera #
Ta det lugn 2024-04-04
Tar det lugn, och känn dig bekväm i situationen. Lycka till.
Jag ska försöka! Tror det kommer gå bättre nästa gång man blir bara så omotiverad och osäker efter varje kuggande. Blir så besviken på mig själv.
- 2024-04-05 01:37 ! Citera #
Gäst 2024-04-04
Kuggade här också några gånger..

Anledning att jag blev nervös och stressad under uppkörning för jag har diagnos så tappar lätt koncentration. :(

Helt ärligt, blir alltid lugnare i körlektioner och privat övningskör men det är bara uppkörning som gör mig mycket stressad och nervös.
Ja! Det är samma här. Det är uppkörningen som gör mig stressad, det spelar inte roll vart jag kör eller vem jag kör med annars men så fort det gäller uppkörningen går allt skit.
- 2024-04-05 01:39 ! Citera #
Björn He 2024-04-05
Lite överdrivet att säga ”kuggat hundra gånger” bara för att man kuggats på uppkörningen upprepade gånger. Jag vet inte hur ofta uppkörningselever kuggas relativt ofta, men jag tror den eller de som har rekordet för sämst resultat på förarprovet är någon man som ska ha klarat uppkörningen på kanske tjugonde försöket; de som kört upp så många gånger kan helt eller delvis utnyttjat förarprovet som körlektion, istället för att ta körlektioner hos trafikskola innan körprovet, och det tycker jag är ganska rättshaveristiskt beteende, är det kanske i syfte att visa att det är fel att kugga uppkörningselever? Själv tycker jag det är lite fel att kugga uppkörningselever, att av någon orsak underkänna och neka en uppkörningselev körkort gör i många fall inte jättemycket nytta, utan snarare mer onytta.
Ja du har rätt lite överdrivet. Jag var bara tvungen att skriva av mig, var så himla ledsen och besviken på mig själv efter senaste kuggningen. Men tror det kommer gå bättre nästa gång, man blir bara så omotiverad. Och som du säger så tror jag det bara är negativt att kugga en elev så pass många gånger. Det är inte som att jag blir kuggad för samma saker varje gång det är alltid olika också. Det är som att dem letar efter något nytt, jag tycker dem borde ha lite mer förståelse att uppkörningen är ett väldigt nervöst moment för många och att dom borde se över situationen istället för att ställa in sig på att kugga osäkra elever. Jag kan själv stå för att jag gjort fel men har inte gjort något överdrivet stort fel.
Gäst 2024-04-05 11:45 ! Citera #
- 2024-04-05
Ja! Det är samma här. Det är uppkörningen som gör mig stressad, det spelar inte roll vart jag kör eller vem jag kör med annars men så fort det gäller uppkörningen går allt skit.
Precis, tyvärr min inspektör var väldigt hårda..

Blev samma inspektör på andra uppkörning och han ingripande direkt när jag gjorde små fel sen han bad mig köra tillbaka direkt till Förareprov Trafikverket efter ingripande..

Uppkörning blev i Örebro men vågar inte boka ny körprov igen där så får kanske ta Piteå i sommaren.
- 2024-04-05 17:15 ! Citera #
Gäst 2024-04-05
Precis, tyvärr min inspektör var väldigt hårda..

Blev samma inspektör på andra uppkörning och han ingripande direkt när jag gjorde små fel sen han bad mig köra tillbaka direkt till Förareprov Trafikverket efter ingripande..

Uppkörning blev i Örebro men vågar inte boka ny körprov igen där så får kanske ta Piteå i sommaren.
Jag förstår, känner exakt samma. Man tappar motivationen och man blir rädd för att köra upp igen. Men fortsätt tills du klarar den! Jag har bokat en ny tid hoppas det går bättre den här gången.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov