Hej, jag kuggade uppkörningen idag för typ 7-8e gången och skulle behöva tips. Jag körde upp via en trafikskola den här gången, men det gick ändå åt helvete. Har kört upp som privatist tidigare och det var förra året som jag verkligen försökte ta körkortet då jag ville passa på innan både min riskettan och risktvåan gick ut vid årsskiftet. Tänkte nytt år nya tag, eftersom allt hann gå ut så jag fick för mig att boka en intensivkurs på en körskola i en mindre stad som jag hört mycket bra om. Jag har kört på körskolor tidigare och det känns som att dem endast mjölkar en på pengar men jag känner mig nöjd och jag tycker att jag utvecklats enormt som förare på kort tid. Körskolläraren tyckte att jag var redo att köra upp och jag körde en uppvärmningslektion idag innan uppkörningen. Allt går bra när jag kör annars men så fort jag har uppkörning går det dåligt. Det finns inget speciellt som jag känner mig osäker på men under uppkörningen får jag panik varje gång. Idag klanta jag till det rejält när jag skulle backa runt hörnet, så det var den största orsaken till att jag blev kuggad och för att han tyckte jag väntade för länge med att åka i en korsning där jag hade väjningsplikt. Det står även att ingripande har förekommit och han har inte ingripit? Inte muntligt eller tagit tag i ratten, lagt foten på bromsen så jag förstår inte riktigt? Enda sen jag fick ingripande på min andra uppkörning någonsin så har jag fått det på varje därefter. Det var när jag körde upp i Farsta, det känns som att jag ser ett mönster. Idag förstår jag själv varför jag blev kuggad pga dåliga backningen.. men andra gånger har jag inte förstått och det känns som att dom blir hårdare och hårdare med en desto fler gånger man kör upp. Vid ett tillfälle var en praktikant med i bilen och då vart provförrättaren otroligt stressad så hon tryckte ner foten på bromsen när bilen stod stilla? Så då blev jag automatiskt kuggad. Det var när jag skulle svänga vänster ut på påfarten i Västerås. Det är det sjukaste jag varit med om, vi började tjafsa om det. Jag tycker att dem är otroligt snabba med att ingripa, lite löjligt faktiskt. Det är helt sjukt. Jag vet inte om jag vågar köra upp igen, jag tappar självförtroendet helt efter varje uppkörning. Så mycket pengar i sjön också jag ger upp snart men behöver verkligen körkort.
Så min fråga är nu, hur behåller jag lugnet under uppkörningen? Vilka är dom enklaste städerna att köra upp i? Tycker ni att dem blir hårdare och hårdare desto fler gånger man kuggat? Någon som också haft det kämpigt med körkortet, dvs ingripande gång på gång och tillslut klarat? Jag börjar verkligen tappa hoppet och livslusten för den delen