Start > Körkortsforum > Följa mål och skyltar

Följa mål och skyltar

Gäst 2024-04-01 13:36 ! Citera #
Hej, jag är svin nervös för uppkörning.
När körskolan ber mig köra mot specifika mål o följa skyltar så blir det massa strul för att jag blir nervös att köra fel. Kan man säga det till instruktören eller kan det påverka deras åsikter negativt? Är lite rädd för att fråga för mycket då inspektören kanske tycker att jag inte är redo.
Kan man be dom att vara övertydliga med vart man ska köra? Om jag ser en skylt som jag tycker verka rätt, kan jag då dubbel checka med hen för att säkerställa att det är rätt avfart? Jag kör ju mest med GPS, skyltar brukar jag ha bra koll på när det har med lagar och dylikt att göra (hastighet, parkering, gupp, etc...) men just destinstioner blir jag nervös över. Blir så nervös att jag ska köra fel, ibland ser man ju inga nya skyltar på ett tag och då får jag stress att jag kört fel :s
Gäst 2024-04-01 15:48 ! Citera #
Gäst 2024-04-01
Hej, jag är svin nervös för uppkörning.
När körskolan ber mig köra mot specifika mål o följa skyltar så blir det massa strul för att jag blir nervös att köra fel. Kan man säga det till instruktören eller kan det påverka deras åsikter negativt? Är lite rädd för att fråga för mycket då inspektören kanske tycker att jag inte är redo.
Kan man be dom att vara övertydliga med vart man ska köra? Om jag ser en skylt som jag tycker verka rätt, kan jag då dubbel checka med hen för att säkerställa att det är rätt avfart? Jag kör ju mest med GPS, skyltar brukar jag ha bra koll på när det har med lagar och dylikt att göra (hastighet, parkering, gupp, etc...) men just destinstioner blir jag nervös över. Blir så nervös att jag ska köra fel, ibland ser man ju inga nya skyltar på ett tag och då får jag stress att jag kört fel :s
Då behöver du träna mer på det, så att det funkar bra på körprovet! Inspektören tar inte direkt hänsyn till att du inte övat tillräckligt mycket..
Du behöver däremot INTE vara rädd för att fråga en inspektör för många frågor, vissa frågor kan dom däremot inte svara på.
Du får alltid fråga efter målet som du ska till om du glömmer bort det eller blir osäker på vart du skulle, i bästa fall så kanske du kan få hjälp med att få handskrivna skyltar om du har problem med att läsa.
Inspektörna är övertydliga, dom kommer dock inte peka ut en skylt eller hjälpa dig med vart du ska när du följer skyltar, om det inte är otydligt, tex dålig sikt som gör det för svårt att följa skyltarna..

Nej du kan inte dubbelchecka om det är rätt skylt.


Så se till att öva då, för körning mot mål är en provpunkt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov