Start > Körkortsforum > Körlektion 80 min

Körlektion 80 min

Sussi 2024-03-29 13:31 ! Citera #
Ni som enbart kört på trafikskola (automat), hur många lektioner behövde ni? Är det skillnad på att ta lektioner på 80 minuter eller 40 och 50 minuter? Jag funderar på att köpa ett paket på 15 stycken körlektioner som är 80 minuter.
Gäst 2024-03-29 15:04 ! Citera #
Det beror var du kör, kör du i Stockholm då 80 min lektion kan knappt räcka, kör du i en liten stad då kan vara tillräckligt med 40 min.
Gäst 2024-03-29 22:58 ! Citera #
Exakt som föregående talare säger och om du kör i en medelstor stad så ska du vara helt slut efter 40 min, annars ska du byta trafiklärare :D
Köp inga 80min lektioner, ta istället fler 40min och se till att nöta på och drilla
Gäst 2024-03-29 23:06 ! Citera #
Sussi 2024-03-29
Ni som enbart kört på trafikskola (automat), hur många lektioner behövde ni? Är det skillnad på att ta lektioner på 80 minuter eller 40 och 50 minuter? Jag funderar på att köpa ett paket på 15 stycken körlektioner som är 80 minuter.
Hur många lektioner som folk tar är som att fråga hur långt snöret är, har man en trafiklärare som man är på samma våglängd med som man kan förstå, då kan det inte behövas så många lektioner, hamnar man med fel så kan det bli väldigt många lektioner.

Trafiklärare ljuger sällan om att man behöver fler lektioner för att dom vill ha mer pengar, för om dom underkänner din körning så gör inspektören också det!

MENdäremot, (förlåt alla ärliga och professionella trafiklärare) så finns det några trafiklärare som suger på att lära ut och ja dom har inte fel när dom säger att du behöver fler lektioner, men dom lär inte ut som det är tänkt, dom kör gärna mycket huvudled inne i stan där det inte händer ett skit
Gäst 2024-03-29 23:11 ! Citera #
Gäst 2024-03-29
Hur många lektioner som folk tar är som att fråga hur långt snöret är, har man en trafiklärare som man är på samma våglängd med som man kan förstå, då kan det inte behövas så många lektioner, hamnar man med fel så kan det bli väldigt många lektioner.

Trafiklärare ljuger sällan om att man behöver fler lektioner för att dom vill ha mer pengar, för om dom underkänner din körning så gör inspektören också det!

MENdäremot, (förlåt alla ärliga och professionella trafiklärare) så finns det några trafiklärare som suger på att lära ut och ja dom har inte fel när dom säger att du behöver fler lektioner, men dom lär inte ut som det är tänkt, dom kör gärna mycket huvudled inne i stan där det inte händer ett skit
Haha eller kör landsväg i 40 min, svänger en gång utan samspel och en infart på landsväg utan samspel.
Det här gick ju riktigt bra idag
Gäst 2024-04-01 22:53 ! Citera #
En rekommendation på vägen: köp inte fler än 5 gånger åt gången. I varje fall till en första början. Känns det inte bra med körskolan/körläraren går det inte att återfå pengarna när man köper paket. Jag har suttit fast med en körskola jag är fruktansvärt missnöjd med, efter att ha köpt ett paket. Jag pratade t o m med Trafikverket om deras hantering, och de var inte positiva.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov