Start > Körkortsforum > Brist på Uppkörningstider

Brist på Uppkörningstider

Gäst 2024-03-26 07:13 ! Citera #
Hej vart kan man köra om det finns brist på tider i STOCKHOLM behöver ta körkortet så snabbt som möjligt !!!!
Angie 2024-03-26 07:57 ! Citera #
Har du kollat på Farsta ? Det har funnits jättemycket tider där. Tror det handlar om att dom har väldigt dåligt rykte ( väldigt många kuggar hos dom )
Gäst 2024-03-26 09:15 ! Citera #
Men är det värt att köra upp där om de kuggar folk där
Gäst 2024-03-26 10:09 ! Citera #
Gäst 2024-03-26
Men är det värt att köra upp där om de kuggar folk där
Kört upp där själv och klarade mig på första försöket. Vet ej om det var tur men det gick trots ryktet. Vart själv osäker pga hittade inga andra orter i Sthlm, då var Farsta den enda alternativet för mig.

Om du är säker i dig själv så borde det gå bra! :)
What about Bob 2024-03-26 13:07 ! Citera #
Körde upp i farsta, klarade på andra försöket.
Gäst 2024-03-26 13:24 ! Citera #
Är det bättre att köra på morgonen eller eftermiddagen
Gäst 2024-03-26 19:08 ! Citera #
Tror morgon e bättre isåfall, sen e det rusningstrafik
Björn He 2024-03-26 20:56 ! Citera #
Man kan ju boka uppkörning i exempelvis Västerås, om man inte hittar en ledig tid som passar i Storstockholm. Västerås är ändå inom tågdistans från Stockholm, och det är sannolikt lättare att köra upp i Västerås än i Stockholm eller någon annan uppkörningsort! Jag önskar förresten att Stockholms pendeltåg hade vuxit till en ”Mälardalspendel” och betjänat andra tätorter inom Mälardalen som Västerås, Eskilstuna och Uppsala, så att det vore enkelt att åka snabba pendeltåg mellan Stockholm och alla närliggande tätorter.

P.S.: Uppsala ÄR en ”Mälarstad”, eftersom uppsalastadsdelen Sunnersta är belägen vid Fyrisåns utlopp i Ekoln, den nordligaste viken av Mälaren.
Gäst 2024-03-26 23:06 ! Citera #
Björn He 2024-03-26
Man kan ju boka uppkörning i exempelvis Västerås, om man inte hittar en ledig tid som passar i Storstockholm. Västerås är ändå inom tågdistans från Stockholm, och det är sannolikt lättare att köra upp i Västerås än i Stockholm eller någon annan uppkörningsort! Jag önskar förresten att Stockholms pendeltåg hade vuxit till en ”Mälardalspendel” och betjänat andra tätorter inom Mälardalen som Västerås, Eskilstuna och Uppsala, så att det vore enkelt att åka snabba pendeltåg mellan Stockholm och alla närliggande tätorter.

P.S.: Uppsala ÄR en ”Mälarstad”, eftersom uppsalastadsdelen Sunnersta är belägen vid Fyrisåns utlopp i Ekoln, den nordligaste viken av Mälaren.
Alla städer som har räls är inom tågavstånd!

Sen när man har körkort, varför skulle man vilja åka tåg till Västerås?
Björn He 2024-03-27 12:05 ! Citera #
Gäst 2024-03-26
Alla städer som har räls är inom tågavstånd!

Sen när man har körkort, varför skulle man vilja åka tåg till Västerås?
Varför åker relativt många pendlare tåg mellan Uppsala och Stockholm? Det bästa vore om samtliga med arbete i Stockholm vore bosatta inom Stockholms storstadsbebyggelse (och nordliga gränsen för storstadsbebyggelsen går väl vid Arlanda flygplats), då hade väl inte Stockholm varit lika mycket beroende av regelbundna snabba kommunikationer med Uppsala.

Vad jag menar är att stockholmsbor som vill ta körkort i Västerås eller Eskilstuna borde ha tillgång till snabba kommunikationer som tåg med de tätorterna. Västerås saknar förresten direkt järnvägsförbindelse med Arlanda flygplats som ligger inom en raksträcka österut från Enköping.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor