Start > Körkortsforum > Vad är en stig?

Vad är en stig?

Hej-san 2024-03-17 01:26 ! Citera #
Åker man på en vanlig tvåfilig väg och ser en enfilig skogsbilväg brukar man ju inte visa företräde, är detta för att dom klassas som stigar?
Hej-san 2024-03-17 23:16 ! Citera #
Detta är alltså angående utfartsregeln, att man har väjningsplikt om man kommer ut från stig, ägoväg eller liknande. Men stig tycker jag är svårt att veta vad det är, speciellt när jag själv tycker vissa av vägarna som finns i exempeluppgifter ser ut som ”stigar”.
Gäst 2024-03-19 19:20 ! Citera #
Hej-san 2024-03-17
Detta är alltså angående utfartsregeln, att man har väjningsplikt om man kommer ut från stig, ägoväg eller liknande. Men stig tycker jag är svårt att veta vad det är, speciellt när jag själv tycker vissa av vägarna som finns i exempeluppgifter ser ut som ”stigar”.
En gångstig eller stig är ett smalt stråk för i första hand gående. En naturstig är en stig som är avsedd i första hand för rekreation, ofta med markeringar och uppsatta informationsskyltar om naturen.
lisa sarén 2024-03-19 20:16 ! Citera #
När jag har körkort

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest