Start > Körkortsforum > Nervös inför uppkörning

Nervös inför uppkörning

Jonna 2024-03-14 20:34 ! Citera #
Har riktig ångest över uppkörningen. Alla säger att jag kör bra men är rätt för att jag ska göra nåt småfel för att jag är så nervös.
Gäst 2024-03-15 12:39 ! Citera #
Hej Jonna! Jag förstår dig precis, det är trots allt helt naturligt att vara nervös. Ibland kan det vara svårt att själv uppskatta sin körförmåga, men om folk omkring dig säger att du kör bra och att du är redo så får du helt enkelt lita på att du kan! Några småfel brukar man få göra på uppkörningen vad jag hört, problemet är om dessa upprepas. Inspektörerna är vana med att folk är nervösa och brukar ha lite överseende för det precis i början, så försök att ta ett djupt andetag och gör så gott du kan. Om det hjälper kan du ju låtsas att inspektören är en trafiklärare eller liknande för att känna mindre press. Går det mot förmodan inte hela vägen så är du ju inte ensam på den fronten heller :)
Gäst 2024-03-17 00:24 ! Citera #
Men Jonna tror på sig själv och du kommer att klara dig. Mitt tips är att du ska ta det lugnt och träna på trafikreglerna eller småfel du kan upprepa så blir du bättre. Du kan kolla Trafiko på youtuber, det finns bra olika filmer om uppkörning också. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 21:40
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor