Start > Körkortsforum > Järfälla uppkörning Rutt

Järfälla uppkörning Rutt

lina 2024-03-09 18:22 ! Citera #
Hej är det någon här som har kört i järfälla och kan berätta vilka rutt ni har kört ?
Anonym 2024-03-10 14:11 ! Citera #
Hej! Jag hade uppkörning i Järfälla i fredags, har ny tid där på måndag då jag kuggade så kan säga vilken rutt jag får den gången också!!

Men i fredags åkte vi ut vänster från trafikverket, det var en 50 väg men det står inte.

Framme i korsningen åkte jag sedan höger för att ta vänster mot centrum i nästa korsning.

Rakt fram i nästa rondell, och ända fram förbi bussterminalen. Vid korsningen där innan bron, åkte vi vänster (för att komma upp på bron liksom).

Därefter fick jag börja köra mot E18, så höger i korsningen ut på bron.

Rakt fram genom första rondellen efter bron, sedan höger mot E18/Sjukhus i rondellen efter.

Rakt fram i nästa rondell mot E18 Stockholm. Sedan upp på E18.

Vi åkte av vid andra avfarten på E18, mot Sollentuna. Då kommer man upp till en JÄTTESTOR konstig typ rondell, tror vi tog första avfarten.

Minns inte med säkerhet resten men vet att vi åkte motorväg igen å då svängde jag av mot Stäket. Samt att vi åkte in i ett mindre område mot slutet, där det var mycket gångare & högerregeln typ överallt. Där fick jag fickparkera.

Sen åkte vi tillbaka till trafikverket!!!

Hoppas det kan vara till lite hjälp iaf, vet att det finns andra trådar där folk berättar sina rutter i järfälla så ta en kik där & lycka till på uppkörningen <3

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo