Start > Körkortsforum > Tips inför andra uppkörning?

Tips inför andra uppkörning?

Gäst 2024-02-27 18:19 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning i torsdags förra veckan eftersom jag körde på fel sätt i en rondell. Anledningen blev då brister i att bedöma och förutse konsekvenser. Jag ska köra upp igen imorgon klockan 8, behöver verkligen klara uppkörningen denna gång. Har ni några tips på vad jag ska tänka på?
hej 2024-02-27 18:54 ! Citera #
Gäst 2024-02-27
Jag kuggade min första uppkörning i torsdags förra veckan eftersom jag körde på fel sätt i en rondell. Anledningen blev då brister i att bedöma och förutse konsekvenser. Jag ska köra upp igen imorgon klockan 8, behöver verkligen klara uppkörningen denna gång. Har ni några tips på vad jag ska tänka på?
Planera planera och planera… det är de jag ger dig som råd och något man ska ha i åtanke. Stressa inte upp dig, kolla i alla speglar och gör inga hastiga manövrar för att du blir osäker/stressad.

Du verkar annars vara säker förutom misstaget du gjorde så ta det lugnt bör det gå denna gång. Träna extra mycket på hur du tillämpar cirkulationsplatser.

Lycka till!
Gäst 2024-02-27 19:30 ! Citera #
Gå och lägg dig ganska tidigt for att du blir utvilad! Imorgon gör en mindmup: skriv ner steg for steg vad skall du tänka på: setta dig i bilen: regler speglar, retten, stolen; belte! Innan du kör: spegel-spegel-döda vinkeln-blinkers; sänka hastigheten innan cirkulation; korsningen; skanna av; placering. Släpp gasen när du letar efter skilter; börja leta efter skilter når du närmar dig korsningen, väntar på grön ljus; håll hastigheten, kolla då och på hastighetsmätare, var medveten hvilken hastighet som gäller leta efter hastighetsskiltarna, kolla på mittlinje; andra ledtrådar: bashastighet, varning för barn och; var medveten vilken väg du kör på: huvudled eller väg där högeregel gäller. Kolla i bakspegel: när du bromsar, kommer på en ny väg, kör på motorväg eller landsväg. Oh glöm aldrig döda vinkeln! Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest