Start > Körkortsforum > MC kort

MC kort

Frank 2010-08-31 12:15 ! Citera #
Hej hur lång tid bör det ta för att klara körkort för motorcykel? Är det lämpligt att köra en intensivkurs?
Shafti 2010-09-01 00:42 ! Citera #
Frank
Hej hur lång tid bör det ta för att klara körkort för motorcykel? Är det lämpligt att köra en intensivkurs?


Det beror helt på din kunskap. Det kan ta allt från 2 veckor till 2 månader! Om du är helt ny till motorcykel-världen bör du övningsköra rätt mycket, jag skulle rekommendera 30-40 övningslektioner på ca 35 min var. Intensivkurs är olika bra för olika personer, om du är en person som lätt får i dig kunskap och kan tillämpa det är det perfekt för dig, men om du är en person som behöver tid för att förstå och smälta in information och kunskap är det nog inte det bästa valet!

Lycka till! :)
Gäst 2010-09-05 16:02 ! Citera #
Jag kan tipsa dig om att öva mycket på teorin för b-körkort eftersom många regler i trafiken är samma, teoriprovet fokuserar inte bara på MC. Så om det var ett tag sedan du skrev den teorin rekommenderar jag dig att plugga på den också. (om du nu radan tagit b-kortet? :lol: )

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor