Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning i Järfälla!…

Klarade uppkörning i Järfälla! Ställ frågor

47 2024-02-27 12:41 ! Citera #
Halloj, klarade uppkörningen i Järfälla på första försöket. Vill gärna ge tips om det finns någon här som har uppkörning där.

Lycka till med körkortet! All den tid man lagt ner är sååå värt det i slutändan.
Gäst 2024-02-27 19:49 ! Citera #
Nice! Det finns ljus i mörkret! Grattis! Var körde du: motorväg, landnväg, högerregel? vilken tid? Fick du backa? trafikverkets bil, vad har de för märke?
47 2024-02-27 20:01 ! Citera #
Gäst 2024-02-27
Nice! Det finns ljus i mörkret! Grattis! Var körde du: motorväg, landnväg, högerregel? vilken tid? Fick du backa? trafikverkets bil, vad har de för märke?
Tack och självklart finns det ljus i mörkret, ge inte upp!
Nu minns jag inte alls min rutt, MEN ja, alla de momenten kom med. Kommer ihåg att jag hamnade i den jättestora rondellen en bit efter att man kört motorväg… minns inte riktigt vad den heter nu. Men pga av någon slags olycka fick jag vända därifrån, därav kanske min rutt blev lite ändrad där. Jag svängde även av vid en landsväg vid Järfälla. Precis innan svängen är det rödlysen där jag körde - därför är det super viktigt att placera sig rätt redan från början för att inte ligga fel för andra trafikanter bakom som ska rakt fram.

Till min stora förvåning back parkerade jag inte, men fick backa runt hörn vid ett litet bostadsområde precis intill trafikverket.

Jag körde med min trafikskola, så därför körde jag med den bilen jag kört med vilket var skönt, men Järfälla har Volvo xc40, tror v60/v90 nånting också. De har golfar också och kanske någon passat. (Tror bilarna går på både el och bensin).

Det finns en del korsningar i Järfälla som de kollar om man tillämpar högerregeln på så träna träna träna på det!! Super viktigt.

Körde kl 8 på morgonen, inte alls några problem att köra vid den tiden, det var inte alls så stressigt som jag trodde att det skulle vara (körde på en fredag)

Igen, lycka till och stressa inte upp dig.
Gäst 2024-02-27 20:09 ! Citera #
1000 tack! Järfälla tror jag är den bästa uppkörningsrutt i Stchm.
47 2024-02-27 22:29 ! Citera #
Gäst 2024-02-27
1000 tack! Järfälla tror jag är den bästa uppkörningsrutt i Stchm.
Det tror jag definitivt med, speciellt om man kan området och har tränat mycket där. Finns egentligen inga knepiga ”fällor” eller liknande vad jag har sett.
Nicke 2024-03-08 04:49 ! Citera #
47 2024-02-27
Halloj, klarade uppkörningen i Järfälla på första försöket. Vill gärna ge tips om det finns någon här som har uppkörning där.

Lycka till med körkortet! All den tid man lagt ner är sååå värt det i slutändan.
Är du akademiker? Vi akademiker har det vanligtvis lättare att klara uppkörningen än sånna där grovarbetare. Har med intelligensen att göra.
47 2024-03-08 07:10 ! Citera #
Nicke 2024-03-08
Är du akademiker? Vi akademiker har det vanligtvis lättare att klara uppkörningen än sånna där grovarbetare. Har med intelligensen att göra.
Haha… vad ska detta menas med? Utbildning har väll ändå ingeting med hur bra man är på att köra bil. Det handlade om att jag körde riktigt intensivt i någon månad och hade en riktigt bra körlärare. Han var grym!
Nea 2024-04-17 22:05 ! Citera #
Vilken trafikskola gick du på?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor