Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen :(

Kuggade uppkörningen :(

Gäst 2024-02-24 11:42 ! Citera #
Hej,

Kuggade uppkörningen igår vilket är lite ledsamt. Jag gjorde ett misstag och körinstruktören förklarade för mig att i en annan situation hade denna händelse kunnat vara farlig och att han velat se att jag tänkte efter i ett lite längre tag, därmed fick jag inte godkänt. Men utöver detta sa han att jag inte hade några problem att manövrera bilen och att jag kör bra. Jag förstår hans resonemang och håller med, han gör bara sitt jobb och har rätt i sak. Eftersom jag blev kuggad kommer jag att köra upp igen nästa nästa vecka på måndag. Jag har tagit till mig hans feedback och jag ska jobba på det hemma innan uppkörningen. Men jag är ändå lite rädd att kugga igen. Är det någon som har något tips till mig?
Gäst 2024-02-24 18:14 ! Citera #
Du ska träna på grundorsaken som står i den röda rutan i protokollet!
Och det ska du träna på i alla situationer, så du inte gör liknande misstag på en annan plats
Gäst 2024-02-25 11:32 ! Citera #
Bara fokusera mer tills nästa gång så tar du den!
Emmis 2024-02-25 12:08 ! Citera #
Jag är så ledsen för din skull. Önskar att jag kunde komma med ngt jättebra tips. Tyvärr är det här med uppkörningar mycket av ett lotteri. Du kan vara hur edo och duktig som helst och råka på en svår sträcka/ runda eller råka ut för en extremt petig instruktör som bestämmer sig för att du är kass. Vi får hålla tummarna att du tar rätt lott och är redo för din uppkörning denna dag. Själv har jag en ny uppkörning om två veckor....Så under tiden tänker jag utsätta mig för så svåra situetioner som jag bara kan. Kram på dig och lycka till!
Nicke 2024-03-08 05:06 ! Citera #
Emmis 2024-02-25
Jag är så ledsen för din skull. Önskar att jag kunde komma med ngt jättebra tips. Tyvärr är det här med uppkörningar mycket av ett lotteri. Du kan vara hur edo och duktig som helst och råka på en svår sträcka/ runda eller råka ut för en extremt petig instruktör som bestämmer sig för att du är kass. Vi får hålla tummarna att du tar rätt lott och är redo för din uppkörning denna dag. Själv har jag en ny uppkörning om två veckor....Så under tiden tänker jag utsätta mig för så svåra situetioner som jag bara kan. Kram på dig och lycka till!
Det är inget lotteri. Det handlar om intelligens. Själv är jag akademiker så uppkörningen blir inga problem för min del.
Noah 2024-04-25 08:59 ! Citera #
Nicke 2024-03-08
Det är inget lotteri. Det handlar om intelligens. Själv är jag akademiker så uppkörningen blir inga problem för min del.
Du lägger så mycket vikt på att du är akademiker. Försöker lista ut om du har bokstavskombination eller liknande. Att du som akademiker hävdar att ta körkort handlar om intelligens säger en del om dig. Har du sett vilka dårar som ibland som kör ute i trafiken?

Ta körkortet först istället för att skryta om någonting du inte ännu har för att du är ”akademiker”. Det du säger blir helt irrelevant då du uttalar dig utifrån något du ännu inte erhåller. Skulle inte förvåna mig om du skulle bli kuggad på första försöket då du verkar vara en prestigefylld förare istället för en defensiv.

Det finns många akademiker i Sverige (även jag) och inte vevar vi upp detta som en prestigefylld flagga. Ren trams.

Helt onödigt att svara med dina irrelevanta kommentarer i ett flertal trådar jag sett. Ge nyttig information som kan hjälpa. Tror inte någon i tråden bryr sig om du är akademiker.
Gäst 2024-04-25 10:01 ! Citera #
Noah 2024-04-25
Du lägger så mycket vikt på att du är akademiker. Försöker lista ut om du har bokstavskombination eller liknande. Att du som akademiker hävdar att ta körkort handlar om intelligens säger en del om dig. Har du sett vilka dårar som ibland som kör ute i trafiken?

Ta körkortet först istället för att skryta om någonting du inte ännu har för att du är ”akademiker”. Det du säger blir helt irrelevant då du uttalar dig utifrån något du ännu inte erhåller. Skulle inte förvåna mig om du skulle bli kuggad på första försöket då du verkar vara en prestigefylld förare istället för en defensiv.

Det finns många akademiker i Sverige (även jag) och inte vevar vi upp detta som en prestigefylld flagga. Ren trams.

Helt onödigt att svara med dina irrelevanta kommentarer i ett flertal trådar jag sett. Ge nyttig information som kan hjälpa. Tror inte någon i tråden bryr sig om du är akademiker.
Hur många under 40 i Sverige som inte är en akademiker? Att ta sig in i högskolan kräver ju ingenting annat än ett godkänd betyg från gymnasiet och många utbildningar är rent vuxendagisar. Jag har ingenjörsexam och körkort utbildningen har varit svåraste kurs jag tagit hela mitt liv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov