Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta 2024

Uppkörning Farsta 2024

L 2024-02-22 15:59 ! Citera #
Hej,

Körde idag upp första gången i Farsta. Hade 3(!) personer med mig i bilen, varpå de två som satt bak inte intresserade sig nämnvärt för körningen utan småpratade om hur de hade åkt tåg osv. Lite märkligt. :|

Körningen kändes stabil till en början, fick köra ut not nynäs ganska snabbt. Sedan vidare mot Länna. Där körde vi landsväg, jag fick vända med hjälp av en parkering.

Sedan in på industriområdet via en vänstersväng (första felet, jag låg till höger och inte mot mitten när jag svängde in.) där fick jag backa kring ett hörn. (Fel två, de tyckte inte jag kollade tillräckligt i vänstra backspegeln) men fick beröm för fin backning.

Sen körde vi vidare och skulle mot Stockholm. Där kom nervositeten och jag gjorde bort mig i en rondell där jag skulle till vänster. Förstod då att jag kuggat.

Han som satt fram med mig var trevlig, berömde mig för mycket längs med vägen tills misstagen kom. Det var framför allt det som hände i rondellen som gjorde att jag kuggade. Poängterade att jag gjorde det mesta rätt men att det tyvärr inte var tillräckligt idag.

Har bokat en ny tid nästa vecka, idag ville jag helst dra täcket över huvudet av besvikelse.
What about Bob 2024-02-22 19:13 ! Citera #
Hade också 2 personer från trafikverket i baksättet nör jag körde upp i farsta, som satt o knappa på sina datorer. Var hur nervös som helst men klarade det.
L 2024-02-22 22:01 ! Citera #
What about Bob 2024-02-22
Hade också 2 personer från trafikverket i baksättet nör jag körde upp i farsta, som satt o knappa på sina datorer. Var hur nervös som helst men klarade det.
Grymt jobbat!
L 2024-02-29 12:48 ! Citera #
Körde upp igen idag, fick inprincip samma rutt som sist. Gick hur bra som helst, idag bara en person med i bilen. Äntligen körkort! :)
Gäst 2024-02-29 13:13 ! Citera #
Grattis! Bra kämpat! Vilken tid hade du uppkörningen? Vilken bil körde du?
What about Bob 2024-02-29 19:18 ! Citera #
Grattis! :)
Viktor 2024-03-01 10:32 ! Citera #
Säkerhetskontroll vindrutetorkare och spolarvätska. Fick fråga om jag ville vara tyst eller prata, valde prata.
Backade ut och fick köra höger i korsningen från trafikverket. Nästa höger och sedan vänster vid trafikljus ut på väg 73 mot Nynäshamn. Körde bland annat om en av de andra som gjorde körprov (den bilen körde 80 på 100-väg). Avfart vänster mot Huddinge, vänster i första rondellen fortfarande mot Huddinge. Rakt igenom den lilla rondellen och en bit på 60-väg som ökade till 70. Fick efter ett tag instruktioner att köra till ett hus han pekade ut. Avfarten var vänster i en kurva, jag stannade till och såg att det var fritt innan jag svängde. Sedan körde vi sakta på en liten väg tills jag fick sväng vänster och backa runt ett hörn. Där kom en bil så jag saktade ned mycket. Fick sedan veta att det varit bättre om jag stannat helt. Körde tillbaka på den lilla vägen. Det var stopplikt vid utfarten. När det var fritt körde jag ut och ökade snabbt till 68 (var 70-väg). Tillbaka till Länna och rakt genom första och andra rondellerna och sedan filbyte för att ta vänster i tredje rondellen tillbaka mot Stockholm. Körde i tillåten hastighet, var på väg att göra en omkörning när han sa att jag skulle mot Älvsjö så jag avbröt och svängde av vänster. Nästa avfart Larsboda och första vänster och en till vänstersväng. Fick instruktion att på den lilla vägen vända. Jag körde fram med fullt vänsterställ, backade med fullt högerställ och vände runt. Fick återkoppling att det var mycket bra att jag inte körde upp på trottoaren (Fanns mycket plats egentligen för att svänga runt helt istället för att backa om man använt sig av trottoaren). Efter vändningen första vänster, höger, höger, nosparkering på Trafikverket. Klarade min uppkörning som privatist på första försöket med beröm. Farsta är inte svårt om du faktiskt kan köra.
L 2024-03-04 09:05 ! Citera #
Gäst 2024-02-29
Grattis! Bra kämpat! Vilken tid hade du uppkörningen? Vilken bil körde du?
Tack!! Jag körde vid 10 första försöket och 9 andra. Dock var det sportlov förra veckan och väldigt lugnt i trafiken.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo