Start > Körkortsforum > Kuggade 2 gånger i Farsta. And…

Kuggade 2 gånger i Farsta. Andra städer?

Gäst 2024-03-08 13:31 ! Citera #
Kuggade min uppkörning i Farsta idag, tänker aldrig mer köra upp där igen!
Gäst 2024-03-08 15:53 ! Citera #
Jag med andra idag, skitställe. Farsta har högst risk för kugg också, det är sådant skitsnack att det ”bara handlar om att vara en bra förare”, det finns så mycket incitament för dem att driva in stålar på kuggningar, bara att läsa nedan. Deras chef kan inte komma med någon bra förklaring heller till detta ”märkliga fenomen”.

pressreader.com/sweden/KungsholmenDirekt/20180714/281659665811357
Björn He 2024-03-08 17:42 ! Citera #
Gäst 2024-03-08
Jag med andra idag, skitställe. Farsta har högst risk för kugg också, det är sådant skitsnack att det ”bara handlar om att vara en bra förare”, det finns så mycket incitament för dem att driva in stålar på kuggningar, bara att läsa nedan. Deras chef kan inte komma med någon bra förklaring heller till detta ”märkliga fenomen”.

pressreader.com/sweden/KungsholmenDirekt/20180714/281659665811357
Är det inte flest körkortselever som avlägger körkortsprov just i Stockholm, eftersom Stockholm är största/folkrikaste tätorten i Sverige? En bidragande faktor till den bättre statistiken i andra uppkörningsorter som exempelvis Örnsköldsvik kan ju vara betydligt mindre antal körkortselever där. I Västerås blir vad jag vet omkring 60 % av körkortsproven godkända, och det är relativt bra resultat, åtminstone jämfört med Gävle som bara har 50-55 % av sina körprov godkända - men kvinnorna/tjejerna i Gävle har relativt mycket bättre resultat, med 55-57 % av sina körprov godkända, jämfört med männen och killarna som bara har omkring 47 %.

Det bästa är att åka till Västerås om man vill slippa uppkörning i Farsta, Västerås ligger ju ändå inom tågavstånd från Stockholm, och är säkert betydligt lättare uppkörningsstad än Farsta och Södertälje.
Gäst 2024-03-11 16:16 ! Citera #
Bara fortsätt att köra upp i Farsta, det kommer bli lättare då efter ett tag kan du alla uppkörningsruttor och du har redan tränat på just på vägarna runt Farsta, antar jag. Lycka med nästa uppkörningen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I går 16:04
4
2024-09-19 22:45
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo