Start > Körkortsforum > Nervös inför uppkörningen

Nervös inför uppkörningen

Gäst 2024-02-21 00:01 ! Citera #
Jag har min uppkörning inom en vecka, jag kuggade förra gången och gjorde allt fel pga av min nervositet. Jag vet att jag kan köra men blir jättenervös och då glömmer jag allt. Förra inspektören hade kommit sent och sen stressat mig till bilen snabbt. Jag vill verkligen ta mitt körkort nu men vill inte att min nervositet ska ta över.
Gäst 2024-02-21 08:40 ! Citera #
Hej! Ledsen att det blev så! När jag åkte till Trafikverket tänkte jg att jag redan har kuggat, jag kan inte klara det så jag åker bara som om jag hade åkt själv! Och var trevlig och glad, prata gärna med dom så brukar de vara trevliga! Och visa inte att du är för nervös, då kan dom se det som osäkerhet! Förklara gärna vad du gör när du kör!
Gäst 2024-02-21 20:36 ! Citera #
Gäst 2024-02-21
Hej! Ledsen att det blev så! När jag åkte till Trafikverket tänkte jg att jag redan har kuggat, jag kan inte klara det så jag åker bara som om jag hade åkt själv! Och var trevlig och glad, prata gärna med dom så brukar de vara trevliga! Och visa inte att du är för nervös, då kan dom se det som osäkerhet! Förklara gärna vad du gör när du kör!
Det där har du hittat på, säg till inspektören att du är nervös så kan ni prata om det. När jag klarade min uppkörning berättade jag för inspektören om hur mycket ångest jag haft innan och min nervositet och om mina andningsövningar jag gjorde.
Gäst 2024-02-21 21:30 ! Citera #
Försök att tänka på att du inte behöver göra allting 100 procent prickfritt. Jag gjorde inte det på min uppkörning (klarade på tredje försöket) men blev ändå godkänd då det inte var några allvarliga fel eller något som hade kunnat bli farligt. Ett annat tips är att verkligen försöka fokusera på ett moment i taget på uppkörningen. Då kan det bli enklare att hitta ett fokus och inte sväva iväg i tankarna. Lycka till!
Gäst 2024-02-23 11:26 ! Citera #
Gå och intala dig att du är inne redd for inspektøren. Intala dig som en mantra. Jag är också väldig nervøs inför uppkörningen, känner mig som paraliseraet når inspektør sitter bredvid.
Gäst 2024-02-23 13:07 ! Citera #
Gäst 2024-02-21
Det där har du hittat på, säg till inspektören att du är nervös så kan ni prata om det. När jag klarade min uppkörning berättade jag för inspektören om hur mycket ångest jag haft innan och min nervositet och om mina andningsövningar jag gjorde.
Hittat på? Jag säger inte att man inte får vara nervös det är självklart!! Och klart man kan säga att man är lite nervös men om man liksom tokskakar och det blir väldigt mycket så kan de se det som osäkerhet! Superbra med andningsövningar. Jag tror att min inspektör såg det som att jag var väldigt bekväm och ler på min körning när jag inte pratade för mycket om hur nervös jag var:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor