Start > Körkortsforum > Nu är det bokat!!!

Nu är det bokat!!!

Viola 2010-08-30 22:15 ! Citera #
Herregud!!! Nu är uppkörningen bokad!!! :o Hjääälp?!

Ja, nu finns det liksom ingen återvändo. Det är bara att köra på :? Blir nervös bara jag tänker på det. Köra kan jag och jag vet att jag är mycket bra på det, men herreguuud!!!! Hur f-n ska jag kunna kontrollera nervositeten?

Är det någon som kan skaka okontrollerat, så är det jag... Jag har givit de skakande skinkorna ett ansikte :lol: Spelar ingen roll, ju mer jag försöker slappna av, ju mer skakar jag. Vill det sig riktigt illa så kan jag börja hacka tänder också... Fast det vore ju pinsamt?!?

Min handledare skojade och bad mig ta en lugnande tablett innan uppkörningen... Tjo´hejdu!

Nä, måste hitta ett läge där jag kan koppla bort stress och press... Nån som har bra tips?
tyra 2010-08-31 08:31 ! Citera #
Hmm har du inte något bra sätt själv? om du e så van vid nervositet?
annars kanske du kan testa nån yoga,meditation, kopp varm the, jogga..eller ställ dig bara rakt upp och ner och värm upp lite och när uppvärmningen är klar ställer du dig o skakar ur kroppen o kanske SKRIKER ut nervositeten:D.
själv blir jag sällan nervös eller stressad men om det nu skulle ske så blir det en kaffe o cigg =)
Viola 2010-08-31 18:44 ! Citera #
Kaffe och cigg är bra :D
Gästc 2010-08-31 23:12 ! Citera #
Hej!
Jag har också det problemet med nervositet. Jag brukar sitta och känna min egen puls och försöka få den att gå ner... Nu låter jag säkert helt dum i huvudet, men det funkar faktiskt! dessutom får du något annat att tänka på :) Så om inget annat funkar, testa det! :D

Lycka till på uppkörning + teori!!
Marre 2010-09-02 02:07 ! Citera #
Mitt tips är att säga att du är nervös. Min första uppkörning försökte jag låtsas att allt var lugnt fast jag höll på att svettas ihjäl av skräck. Så jag bestämde mig att köra på ärlighet. När jag skulle fickparkera och det inte gick så bra så sa jag ”Jag är jätte nervös, men jag kan det här” Då fick jag ta ett djupt andetag och börja om, och vips så gick det superbra! Så testa med att vara ärlig och försök att inte tänka på att den som sitter bredvid sitter där för att bedöma. Det viktigaste är att du inte bryter mot några regler.
Olle 2010-09-06 00:01 ! Citera #
Ett förslag som garanterat kommer att fungera för alla som lider av denna sorts nervositet är att när du hälsar på din uppkörningsledare så kan du använda frasen:

”- Hej, Jag heter Viola, Jag hatar Asiater och tror på Marsmänniskor.”

Då kommer han/hon att ta för givet att du är helt knäpp och du kommer inte känna någon nervositet för att göra bort dig på något vis.

Lycka till.
Gäst 2010-09-07 22:58 ! Citera #
Tror de allra flesta är nervösa på uppkörningen! Det kan säkert vara bra att säga att man är nervös, de har de all förståelse för, men det är nog viktigt att inte utstråla FÖR mycket nervositet (svårt, jag vet...)

Ta några djupa andetag, försök koncentrera dig på körningen och inte på inspektören. Du vet ju vad du kan! Bara för att han/hon sitter tyst och kanske antecknar behöver det inte betyda något dåligt! Jag trodde jag skulle kugga pga några små missar jag tyckte att jag gjorde, men jag blev godkänd utan anmärkning!

Tänk också på att själva körningen inte håller på så långe, kanske 25-30 minuter. Det lugnade iaf mig! Det kändes som vi varit ute i kanske 10 minuter när vi var tillbaka på trafikverket.

Stort lycka till alla som det snart är dags för!!!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo